Design gyűjtők Magyarországon
3 perc olvasás
Megjelent a népszerű művészeti magazin legújabb lapszáma. „Egy életünk van. Fontos a minősége … a designerek által igényesen megtervezett tárgyak használhatóságuk mellett szépséget visznek a hétköznapok világába, értékessé teszik környezetünket„ – olvasható Erdész László, a legendás szentendrei Erdész Galéria alapító-tulajdonosának gondolata a frissen megjelent „Design gyűjtők Magyarországon" című magazin előszavában.
Megjelent a népszerű művészeti magazin legújabb lapszáma. „Egy életünk van. Fontos a minősége … a designerek által igényesen megtervezett tárgyak használhatóságuk mellett szépséget visznek a hétköznapok világába, értékessé teszik környezetünket„ – olvasható Erdész László, a legendás szentendrei Erdész Galéria alapító-tulajdonosának gondolata a frissen megjelent „Design gyűjtők Magyarországon" című magazin előszavában.
Napjaink jellemző tendenciájaként a képzőművészet és design közötti határvonalak egyre homályosabbá, sőt, gyakran láthatatlanná válnak, ezért döntött úgy az ismert képzőművészeti magazin szerkesztősége, hogy a Magyar Formatervezési Tanács és az Art Market Budapest szakmai közreműködésével 10 hazai gyűjtő személyes nyilatkozatain keresztül ezúttal a design világába enged különlegesen intim bepillantást az olvasóknak.
Az EDGE Communications művészeti menedzsment ügynökség által 2007 óta megjelentetett, ingyenesen terjesztett, reprodukciókkal és portréfotókkal gazdagon illusztrált magazin legújabb lapszámát ünnepélyes körülmények között mutatták be a közönségnek.
Az eddig elsősorban a kortárs képzőművészetre fókuszáló, korábbi lapszámaiban többek között mintegy száz kortárs magángyűjtőt, vállalati gyűjteményeket és fotóművészeti magángyűjteményeket is bemutató magazin most megjelent lapszáma különleges abban a tekintetben, hogy a kiadó EDGE Communications ez alkalommal elhagyta a képzőművészet területét, és a lapot annak teljes terjedelmében a formatervezett tárgyak és gyűjtőik bemutatásának szenteli.
A témaválasztást napjaink jellemző tendenciája indokolta, miszerint a képzőművészet és design közötti határvonalak egyre homályosabbá, gyakran láthatatlanná válnak. Nem meglepő tehát, hogy a magazin oldalain design gyűjtőként néhány olyan név is felbukkan, aki a korábbi számokban már bemutatkozott képzőművészeti gyűjteményével.
„Izgalmas vállalkozás volt számunkra a magazinban szereplő különleges egyéniségek megismerése és bemutatása. Kiválasztásukkor nem is feltétlenül az volt az egyetlen vagy döntő kritérium, hogy kifejezett gyűjtőként definiálhatóak-e. Ennél sokkal lényegesebbnek éreztük azokat felkutatni, akik a formatervezett tárgyak fontosságát és különleges vonzását, a design iránti szeretetüket, ezáltal a minőség és kreativitás melletti elkötelezettségüket olyan szenvedéllyel tudják átadni, hogy ahhoz esetleg másoknak is megjöjjön a kedvük." – emeli ki a kiadvány alapító-főszerkesztője, Ledényi Attila, az EDGE Communications igazgatója.
A „Design Gyűjtők Magyarországon" címmel ingyenesen terjesztett kiadvány nem titkolt célja az, hogy bemutassa a gyűjtés eddig sokak számára kevéssé ismert világát, és ahogy a korábbi lapszámok esetében a képzőművészeti alkotások, ezúttal a formatervezett tárgyak élvezetéhez és gyűjtéséhez csináljon kedvet. A művészetet és minőségi kultúrafogyasztást népszerűsítő különleges kommunikációs eszköznek tekinthető füzet közönségét gazdasági hetilapok, magazinok mellékleteként, illetve a gyűjtők és a művészetet támogató partnerek saját hálózatain keresztül rendkívüli hatékonysággal éri el.
https://issuu.com/artmarketbudapest/docs/design_gyujtok_magyarorszagon
Lantai József