A konverzió növelése és a konkurenciától való különbözés meghatározóan fontos az interneten érvényesülni vágyó magyar kis- és középvállalatok számára

A konverzió növelése és a konkurenciától való különbözés meghatározóan fontos az interneten érvényesülni vágyó magyar kis- és középvállalatok számára

A weboldallal rendelkező kkv-k háromnegyede számára a vevőszerzés, a konverzió növelése, az elérhetőség javítása és a meglévő ügyfélkör lemorzsolódásának csökkentése jelenti a fő kihívásokat. Azok, akik már a megoldásokat keresik, úgy gondolják, hogy ki kell tűnniük a konkurencia közül, de nem igazán tudják hogyan, ezért keresnek egy „értékteremtő fegyvert".

 

„A cégvezetők 75 százaléka az ügyfélkezelés minőségének javításában, a közvetlen személyes kapcsolattartásban látja a problémák megoldását."- állítja Faragó Péter, a Skawa Innovation társtulajdonosa, az IngyenHívó online értékesítési szakembere.

Az IngyenHivo.hu munkatársai az elmúlt hónapban közel kétszáz olyan magyar kkv-t, kérdeztek meg, melyek online ügyfélszerzési hatékonyságuk fejlesztésén dolgoznak.  A vállalkozókat az internetes jelenlétéről, az ezzel kapcsolatos problémáikról, azok főbb okairól, és ehhez fűződő véleményükről faggatták.

A felmérés alapján kiderült, hogy a hazai cégtulajdonosok 40 százaléka a konverzió növelésében látja a legnagyobb feladatot, míg kétharmaduk pedig új vevőket szeretne találni, és bár oldaluk látogatottsága kiemelkedő, mégsem tudják növelni a valóban vásárló ügyfélszámot. A válaszadók több mint egyötöde a konkurenciától való megkülönböztetésben és különleges szolgáltatásokban látják a kulcsot üzletük fellendüléséhez.

 

Figyelj rá, beszélj hozzá!

„Egy kattintás, és az érdeklődő máris egy kedves, szellemes és segítőkész kollégánkkal beszélhet, aki támogatja a döntéshozatalban." – meséli a megkeresések alapján élményeit Márton-Illés Krisztián a SzületésLap.hu ügyvezető igazgatója.

A SzületésLap.hu tulajdonosai, az oldal profiljából adódóan is – mivel vicces és ötletes ajándéktárgyakat árulnak – szeretnék, hogy mindenki napjába egy kis nevetést, őrültséget csempésszenek, így merült fel az ingyenesen elérhető telefonos kapcsolatfelvételi lehetőség alkalmazása a weboldalukon.

 

Egyre több cégvezető ismeri fel az online értékesítésben rejlő lehetőségeket, és a vállalkozások egyre nagyobb összegeket költenek kereső-optimalizálásra és Adwords kampányokra, hogy látogatókat vonzzanak weboldalukra. Ugyanakkor ez csak arra elegendő, hogy az érdeklődő az adott oldalra tévedjen. Különböző típusú kisvállalatok vezetői számoltak be arról a jelenségről, hogy a magyar vásárlók bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel mind termékeikkel kapcsolatban.

 

„Napi szinten hívnak minket ezen az eszközön keresztül, így megsokszorozódott vevőink száma." – mondta Alagi Nóra az Akkudiszkont.hu képviselője, akinek ügyfelei jellemzően internetes keresések alapján jutnak el a vállalkozáshoz. Azonban a sok speciális akkumulátor között nehéz megtalálni az éppen szükséges modellt, ilyen helyzetekben is nagy segítség a látogató számára a weboldalba ágyazott azonnali elérés lehetősége.

 

„Az egy kattintással, ingyenesen elérhető telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testre szabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást kap azonnal. Így jóval nagyobb eséllyel válik ügyféllé." – összegzi tapasztalatait Faragó Péter, az IngyenHívó online szakembere.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük