A hazai pénzügyi piacon néhány éve egyre nagyobb figyelem fordul a vagyonos privát banki és a lakossági ügyfélszegmens között elhelyezkedő prémium ügyfélkörre. A jelentős növekedési potenciált hordozó ügyfélkör a bankok számára is  kiemelt jelentőségű, többek között külön számlacsomag, személyes tanácsadó és vagyontervezési szolgáltatás is könnyíti az ügyfelek mindennapi életét, ha a megtakarításaik kezeléséről van szó- véli Takács András, az OTP Bank Vagyonkezelési és Befektetési Szolgáltatások Igazgatóságának ügyvezető igazgatója, a Portfolio.hu Öngondoskodás 2012 konferenciájának előadója.

A hazai pénzügyi piacon néhány éve egyre nagyobb figyelem fordul a vagyonos privát banki és a lakossági ügyfélszegmens között elhelyezkedő prémium ügyfélkörre. A jelentős növekedési potenciált hordozó ügyfélkör a bankok számára is  kiemelt jelentőségű, többek között külön számlacsomag, személyes tanácsadó és vagyontervezési szolgáltatás is könnyíti az ügyfelek mindennapi életét, ha a megtakarításaik kezeléséről van szó- véli Takács András, az OTP Bank Vagyonkezelési és Befektetési Szolgáltatások Igazgatóságának ügyvezető igazgatója, a Portfolio.hu Öngondoskodás 2012 konferenciájának előadója.

 

Az ideális megtakarítási forma kiválasztásánál meghatározó, hogy milyen korban, élethelyzetben vagyunk, melyek rövid, közép- és hosszú távú céljaink illetve, milyen időtávban gondolkodunk. Emellett fontos az is, hogy mekkora hozamot szeretnénk elérni és ennek eléréséhez mekkora kockázatot vagyunk képesek illetve tudunk felvállalni. Bár nincs általános recept, egy szakértő sokat tud segíteni abban, hogy a különböző célokhoz igazodó befektetések esetében mekkora várható hozammal számolhatunk és milyen hosszú időre tervezzünk. Különösen fontos lehet az ő szerepe a hozam és a kockázat összefüggések tisztázásában.

 

„Aranyszabály, hogy nem érdemes mindent egy lapra feltennünk, igyekezzük megosztani a megtakarításainkat az időtáv és a kockázat mértéke szerint. Így nagyobb eséllyel járunk jól az egyikkel, ami kárpótolhat, ha egy másik a várakozásunk alatt teljesít"- hangsúlyozta Takács András.

A hazai pénzügyi piacon néhány éve egyre nagyobb figyelem fordul egy speciális, már érzékelhetően körvonalazódó ügyfélkör felé, amely a vagyonos privát banki réteg és a lakossági ügyfélszegmens között helyezkedik el. Ez az ügyfélkör jelentős növekedési potenciált hordoz, ezért a bankoknak az célja, hogy releváns, az ügyfélkör speciális igényeihez illeszkedő ajánlatot nyújtsanak számukra. Emellett az egyéni igényekre szabott befektetési tanácsadást és befektetési termékeket is kínálnak számukra.

 

„A bankok számára a privát banki szegmens egyre inkább telítődik, az itt megszólítható 20-30 ezer családdal szemben a prémium ügyfélkörben 300 ezernél is több család érintett a szolgáltatásban. Való igaz, hogy a bankok korábban már a  szolgáltatási kereteket lerakták a középső lakossági szegmensben, azonban még komoly ügyfél- és állomány növekedési lehetőség van ezen a téren, mivel a magyar háztartások alapvetően rövid betétben görgetik a megtakarításaikat, ez a helyzet azonban lassanként megváltozhat a csökkenő kamatkörnyezetben."- mondta Szabics Zsolt, a portfolio.hu elemzője, a Portfolio.hu Öngondoskodás 2012 konferenciája moderátora.

 

Takács András szerint sok esetben nehéz kiigazodni a számos ajánlat és termék között, ilyenkor a szakértői segítség nagyban megkönnyítheti az ügyfelek számára a befektetési döntések meghozatalát. A tanácsadás során a szakértők felmérik az ügyfelek pénzügyi céljait, lehetőségeit, kockázatvállalási hajlandóságát, majd egy személyre szabott, az élethelyzetünknek és befektetési igényeinknek megfelelő, rövid-, közép- és hosszú távon is optimális megoldást jelentő portfoliót ajánlanak figyelmünkbe.

 

A vagyontervezés során ajánlott portfoliók kialakításánál nem csak kell figyelembe venni, hogy az ügyfeleknek mikor és mennyi pénzre lesz szükségük, hanem az adókedvezmények és állami támogatások lehetőség szerinti igénybe vételével is számolni kell.

 

„A szakértői segítség mellett a vagyontervezés másik nagy előnye, hogy kényelmes is, mert az ügyfeleknek nem kell folyamatosan nyomon követniük a banki ajánlatokat." – tette hozzá az OTP Bank ügyvezető igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük