Elég egy okostelefon a kárrendezéshez
3 perc olvasás
A sikeres tesztidőszak után élesben is bevezeti a helyszíni szemle nélküli kárrendezést a K&H Biztosító – közölte a társaság. Ez azt jelenti, hogy egy okostelefon vagy táblagép (tablet) és egy alkalmazás segítségével a távolból is megoldható a helyszín szemléje és a kárrendezés. Így a korábbinál gyorsabban, körülbelül 30 perc alatt, és hatékonyabban mérhetőek fel a károk, ezzel pedig lényegesen lerövidülhet a folyamat.
A sikeres tesztidőszak után élesben is bevezeti a helyszíni szemle nélküli kárrendezést a K&H Biztosító – közölte a társaság. Ez azt jelenti, hogy egy okostelefon vagy táblagép (tablet) és egy alkalmazás segítségével a távolból is megoldható a helyszín szemléje és a kárrendezés. Így a korábbinál gyorsabban, körülbelül 30 perc alatt, és hatékonyabban mérhetőek fel a károk, ezzel pedig lényegesen lerövidülhet a folyamat.
A digitalizáció fejlődésével új mérföldkőhöz érkezett a K&H Biztosító: júniustól indul az úgynevezett videós kárrendezés, amelyet egyelőre elsősorban a lakásbiztosításokhoz lehet használni. Az új kárrendezési lehetőség már a tesztidőszak alatt is népszerű volt az ügyfelek körében: az első két hétben több mint 30-an vállalták, hogy az okostelefonjuk segítségével intézzék a folyamatot.
A szolgáltatás lényege, hogy egy alkalmazás letöltésével az ügyfelek maguk intézhetik a kárfelmérést. A K&H weboldalának online kárbejelentő felületén keresztül a károsult megteheti kárbejelentését, majd ezt követően a rendszer eldönti, hogy szükséges-e a helyszíni szemle. Ha erre nincs szükség, akkor egy okostelefon vagy táblagép segítségével a távolból is megoldható a kárfelmérés. Egy megbeszélt időpontban a Biztosító szakértője az alkalmazás segítségével kapcsolatba lép az ügyféllel, majd az utasításokat követve az ügyfél a telefonjára vagy táblagépére egy erre a célra telepített alkalmazás kameráján keresztül bemutatja a káreseményt.
„A biztosító kárszakértője élő adásban nézi az ügyfél által készített videofelvételt, az eljárás maximum 20-30 percig tart. Ezt követően pedig elektronikusan elkészül a teljes dokumentáció és megtörténik a kárrendezés. Az új szolgáltatással kényelmesen és gyorsan intézhetik az ügyeiket a károsultak" – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese és a társaság nem-életbiztosítási vezetője.
„A K&H Biztosító szerencsés helyzetben van, mert az ügyfeleink az átlagnál fogékonyabbak a digitális újdonságokra. Az indulás óta már több mint 30 káresetet rendezett a biztosító az új rendszer segítségével, ami a várakozásoknál jobb eredmény" – mondta a szakember. Kaszab Attila azt is kiemelte, hogy a videós megoldással rengeteg időt spórolhatnak meg az ügyfelek, mivel nem kell a szakértőt kihívni a lakásba, ráadásul ez az új szolgáltatás azt is lehetővé teszi, hogy adott esetben hétvégén történjen meg a kárfelmérés.
A K&H Biztosító arra számít, hogy a videós kárrendezés a következő időszakban egyre nagyobb teret nyer a lakásbiztosítási káreseményeknél. A társaság idén áprilisig 4 ezer lakásbiztosításhoz kötődő káreseményt rendezett, ami 20 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát. Az idén az egy lakásbiztosítási káreseményre kifizetett összeg 47 ezer forint volt, a legmagasabb összeg pedig meghaladta az 35 millió forintot.