www.gysev.huwww.gysev.hu

A GYSEV Zrt. a Far East Land Bridge Ltd-vel közösen kívánja működtetni a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti teherszállítási útvonal magyarországi szakaszát. Az együttműködésről a két társaság képviselői 2008. január 18-án 2012-ig szóló szerződést írtak alá a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban. A megállapodás aláírásán jelenlevő Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter szerint ezzel Magyarország megtette az első kis lépést annak érdekében, hogy a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti áruforgalom újjáéledjen. Az első konténervonat már elindult a Távol-Keletről, és napokon belül megérkezik Záhonyba.

 www.gysev.huwww.gysev.hu

A GYSEV Zrt. a Far East Land Bridge Ltd-vel közösen kívánja működtetni a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti teherszállítási útvonal magyarországi szakaszát. Az együttműködésről a két társaság képviselői 2008. január 18-án 2012-ig szóló szerződést írtak alá a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban. A megállapodás aláírásán jelenlevő Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter szerint ezzel Magyarország megtette az első kis lépést annak érdekében, hogy a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti áruforgalom újjáéledjen. Az első konténervonat már elindult a Távol-Keletről, és napokon belül megérkezik Záhonyba.

A szerződés megkötését mintegy félévnyi előkészítő munka előzte meg, a megállapodás 2012-ig szól GYSEV Zrt. és a szállítmányozóként közreműködő Far East Land Bridge Ltd. között. Ez utóbbi cég szervezi a logisztikai láncot a teljes útvonalon, és tartja a kapcsolatot a megbízókkal.

Az első kínai konténervonat már úton van, jelenleg Oroszországban jár, s várhatóan január 21-ig megérkezik Záhonyba. A tapasztalatszerzés időszakában heti egy vonat indítására van reális esély. A közlekedő vonatok maximális hossza akár 750 méter, össztömege pedig 2500 tonna is lehet.

A rohamosan fejlődő kínai gazdaság tavaly már több mint ezermilliárd (!) dollár értékű árut exportált. Az egyik legnagyobb piacának az Európai Unió országai számítanak, egyedül Németországban 41 milliárd dollárnyi kínai áru talált gazdára. Jelenleg a kínai áruforgalom túlnyomó hányada tengeri útvonalon érkezik Nyugat-Európába.

A kelet-európai rendszerváltás, azaz 1990 előtt jelentős mennyiségű áru jutott el vasúton Kínából Nyugat-Európába. Az utóbbi másfél évtizedben ez a forgalom gyakorlatilag megszűnt, ám most a GYSEV Zrt. részvételével újraéledni látszik.

A GYSEV Zrt. a kiszolgálás során szorosan együttműködik partnereivel. A vasúti infrastruktúra használatára a MÁV Zrt-vel szerződött, bizonyos logisztikai szolgáltatásokat pedig a MÁV Cargo Zrt-től és a ZaLoRaSZ Zrt-től (Záhony Port) vásárol.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük