A WPP csoporthoz tartozó Millward Brown idén 11. alkalommal tette közzé azt a globális márkákat értékelő éves BrandZTM tanulmányát, amely a pénzügyi mutatókon túl a fogyasztók véleményét is figyelembe veszi. Az elmúlt napokban megjelent elemzés szerint a 2016-os év stabil volt a világ legnagyobb hatalommal bíró márkái számára. Ebben a versenyben azok a márkák tudták a legkiemelkedőbb növekedést elérni, amelyek innovatívak voltak, és újításaikat fogyasztóiknak is be tudták mutatni a márkaélményen keresztül. A listán található cégek közül ennek fényében az idei év legsikeresebb márkái a márkaérték szempontjából a Google, az Amazon és a Facebook voltak.

A WPP csoporthoz tartozó Millward Brown idén 11. alkalommal tette közzé azt a globális márkákat értékelő éves BrandZTM tanulmányát, amely a pénzügyi mutatókon túl a fogyasztók véleményét is figyelembe veszi. Az elmúlt napokban megjelent elemzés szerint a 2016-os év stabil volt a világ legnagyobb hatalommal bíró márkái számára. Ebben a versenyben azok a márkák tudták a legkiemelkedőbb növekedést elérni, amelyek innovatívak voltak, és újításaikat fogyasztóiknak is be tudták mutatni a márkaélményen keresztül. A listán található cégek közül ennek fényében az idei év legsikeresebb márkái a márkaérték szempontjából a Google, az Amazon és a Facebook voltak.

 

A Millward Brown 11. alkalommal közzé tett, legértékesebb globális márkákat összesítő Top 100-as listájának eredményei alapján, az élmezőnybe tartozó márkák közül a legnagyobb meglepetést a Google Appletől átvett első helye okozta. Az internetes márka 32%-kal növelte értékét 229 milliárd dollárra, míg az Apple értéke 8%-kal, 228 milliárd dollárra csökkent. A Microsoft megőrizte 3. helyét 5%-os növekedésével és 122 milliárd dolláros értékével, míg a Facebook (+44%, 5. hely) és az Amazon (+59%, 7. hely) először lépett be az első 10 helyezett közé. A 100-as listán szereplő márkák összértéke 3%-kal emelkedett és elérte a 3,4 billió dollárt.

A BrandZTM – A legértékesebb globális márkák Top 10-eslistája, 2016

Helyezés

2016

Márka

Kategória

Márka érték 2016 ($M)

Márka érték változás

Helyezés

2015

1

Google

Technológia

229,198

+32%

2

2

Apple

Technológia

228,460

-8%

1

3

Microsoft

Technológia

121,824

+5%

3

4

AT&T

Telekommunikáció

107,387

+20%

6

5

Facebook

Technológia

102,551

+44%

12

6

Visa

Fizetőeszközök

100,800

+10%

5

7

Amazon

Retail

98,988

+59%

14

8

Verizon

Telekommunikáció

93,220

+8%

7

9

McDonald's

Gyorsétterem

88,654

+9%

9

10

IBM

Technológia

86,206

-8%

4

 

A legértékesebb cégek nem csak márkaértékben előzik meg a listán nem szereplő versenytársaikat, de pénzügyi teljesítményben és részvényesi megtérülésben is jobban szerepelnek. A felmérés szerint az erős márkák fenn is tudják tartani vezető pozíciójukat, ezt jelzi, hogy a 2016-os listán szereplő márkák csaknem fele (46) megjelent már a 2006-ban publikált első listán is.

Az idei kutatás egyik legnagyobb tanulsága szerint azok a márkák kerültek a BrandZTM Top 100-as, legértékesebb globális márkák listája élére, amelyek rendelkeznek a megújulás és innováció képességével. Ennek megfelelően például a Top 10 márka közé került Amazon, mely független vállalkozások által kiépítette saját logisztikai hálózatát, így ez lehetővé tette számára, hogy rugalmas, egy órán belüli szállítási szolgáltatást kínálhasson, és megkezdte a saját tartalmat gyártását is. Ezzel párhuzamosan a Facebook elkezdett helyet szolgáltatni a kiadók saját tartalmainak, annak érdekében, hogy felhasználói aktívak maradjanak. Az innováció volt tehát a növekedés elsőszámú hajtómotorja – de az újításnak láthatónak, értelmezhetőnek és érezhetőnek is kellett lennie a fogyasztó számára. Az újítás mellett a verseny erősödése volt a márkaérték növekedés másik katalizátora, amelynek értelmében a márkákat a velük versengők rázták fel, akik egyedi és értékes javaslattal álltak elő, mint például az Under Armour (új belépő) és a Victoria's Secret a ruházat kategóriájában. Ez a kategória egyébként a leggyorsabban növekvő kategória lett, 14%-os növekedéssel és 114 milliárd dolláros értékkel. A ruházati cikkek mellett látványosan nőtt a gyorséttermi kategória is (+11%), de sokat vesztett márkaértékéből az olaj-és földgázipar (-20%) illetve a bankszektor, mind globális (-11%) mind regionális (-12%) szinten.

 

 

A BrandZTM – A kategóriák értékváltozása

Kategória

Kategória értékváltozás

Ruházati cikkek

+14%

Globális bankok

-11%

Regionális és helyi bankok

-12%

Sörök

-3%

Személyautók

-3%

Gyorséttermek

+11%

Biztosítók

+2%

Luxuscikkek

-5%

Olaj-és földgázipar

-20%

Szépségápolás

0%

Kiskereskedelem

+8%

Üdítőitalok

+1%

Technológia

+6%

Telekommunikációs szolgáltatók

+9%

 

 

Doreen Wang, a Millward Brown globális BrandZTM vezetője így összegezte a legújabb Top 100-as lista eredményeit: "Innovációkkal és új kategóriák felé történő terjeszkedéssel a Top 100-as lista legerősebb márkái növelni tudják a penetrációjukat és relevanciájukat az emberek mindennapjaiban. Azonban ez kockázatot is rejt magában, mivel így elmossák a határt a különböző kategóriák között, és identitászavart okozhatnak a márkáknak. Egy nagyon világos pozícionálás és tiszta cél megfogalmazása egyre fontosabb szerepet játszik egy erős, megkülönböztethető márka kialakításában."

 

A WPP csoport tulajdonába tartozó Millward Brown BrandZTM Top 100 Legértékesebb Globális Márkák listája idén immár tizenegyedik alkalommal készült el. Ez az egyetlen olyan tanulmány amely több ezer, mind magánszemélyeknek mind vállalkozásoknak értékesítő márka értéket, több mint 3 millió fogyasztói interjú alapján hasonlítja össze és amely a márkanév üzleti és részvényesi értékekre (a Bloomberg és a Kantar Worldpanel adatai alapján) gyakorolt hatását is vizsgálja. A fogyasztók márkáról kialakított képe nagyon fontos információ a márkaérték meghatározásához hiszen a márkák üzleti teljesítményük, termékeik, pozicionálásuk tisztasága és vezetésük alapján definálhatók. A sorrend figyelembe veszi a regionális eltéréseket is hiszen – még a globális márkák esetében is – a márkák hozzájárulásának mérése országonként jelentősen eltérhet.

A Millward Brown a világ egyik vezető globális kutató ügynöksége, amely elsősorban reklámok hatékonyságának mérésével, stratégiai kommunikációval illetve média-és márkaérték kutatással foglalkozik. A Millward Brown ügyfeleinek márkaépítését segíti átfogó, kutatáson alapuló kvalitatív és kvantitatív megoldásokkal. A specializált globális szolgáltatók között található a Millward Brown Digital (amely elsősorban digitális megoldásokra fókuszál) a Firefly Millward Brown (globális kvalitatív hálózat) a Neuroscience Practice (amely idegtudományi alapokat használ a hagyományos kutatási eszközök optimalizálásához) és a Millward Brown Vermeer (stratégiai tanácsadó amely ügyfeleinek pénzügyi megtérülésének és marketing befektetéseinek maximalizálásával foglalkozik). A Millward Brown több mint 55 országban van jelen a Kantar részeként. amely a WPP adatbefektetéseket kezelő osztálya.

www.millwardbrown.com

A WPP a világ legnagyobb kommunikációs csoportja melynek éves bevételei a 19 milliárd amerikai dollárt is elérik. A hozzá tartozó cégeken keresztül a csoport olyan átfogó reklám-és marketingszolgáltatásokat kínál mint a reklám-és média befektetés kezelés, adat befektetés kezelés, PR, márkázás és identitás, egészségügyi kommunikáció, direkt-, digitális-, promóciós- és kapcsolati marketing, illetve specializált kommunikáció. A cégcsoport világszerte 194 000 alkalmazottat foglalkoztat (beleértve a társult vállalkozásokat és befektetéseket) több mint 3000 irodában, 112 országban.

www.wpp.com

A WPP-t a 2015-ös Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon és a 2016-os Effie hatékonysági indexen (mely a marketingkommunikáció hatékonyságát értékeli) is immár az ötödik egymást követő alkalommal választották a világ leghatékonyabb holding vállalatának. A 2016-os Warc 100-on a WPP-t a világ top holding vállalatának választották (a második egymást követő alkalommal).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük