Június 15-től Magyarországon céges flottaautóként is elérhető a Tesla Model S. Operatív lízing, azaz tartós bérlet konstrukcióban elsőként a Business Lease kínálja a Tesla elektromos autóit – kezdetben az S modellt, majd a gyártó mindenkori legújabb modelljét teljes töltő-infrastruktúrával. Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója szerint felfutás várható az elektromos autók piacán – a rejtett és közvetett költségektől mentes tartós bérlet keretében lízingelt tiszta autók teljes üzemeltetési költsége mára versenyképessé vált az azonos kategóriájú, hagyományos üzemű gépkocsikéval. A növekedés ma elsősorban a céges flottákat érinti; a lakossági felhasználás aránya várhatóan 2020 körül, a mai flottákból a használtautó-piacra kerülő járművek révén emelkedik majd.

 

Június 15-től Magyarországon céges flottaautóként is elérhető a Tesla Model S. Operatív lízing, azaz tartós bérlet konstrukcióban elsőként a Business Lease kínálja a Tesla elektromos autóit – kezdetben az S modellt, majd a gyártó mindenkori legújabb modelljét teljes töltő-infrastruktúrával. Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója szerint felfutás várható az elektromos autók piacán – a rejtett és közvetett költségektől mentes tartós bérlet keretében lízingelt tiszta autók teljes üzemeltetési költsége mára versenyképessé vált az azonos kategóriájú, hagyományos üzemű gépkocsikéval. A növekedés ma elsősorban a céges flottákat érinti; a lakossági felhasználás aránya várhatóan 2020 körül, a mai flottákból a használtautó-piacra kerülő járművek révén emelkedik majd.

 

A Tesla Model S elektromos autó június 15-től, Magyarországon elsőként a Business Lease-nél érhető el céges flottaautóként, operatív lízing konstrukcióban, teljes szolgáltatáscsomaggal és töltő-infrakstuktúrával. Direkt flotta-finanszírozásban hazánkban ez az első felső kategóriás elektromos autó. A Model S után a Tesla által piacra dobott mindenkori legújabb modellt szintén kínálja majd a Business Lease.

 

A megkérdezetteknek csaknem fele az alacsonyabb beszerzési árat, egyötödük a nagyobb hatótávolságot, egyhatoduk az erősebb töltő-infrastruktúrát, egytizedük pedig az állami ösztönzőket tartja fontosnak az e-mobilitás elterjedéséhez. Ez derült ki az Automotive World a világ autóipari szakértőinek segítségével 2013-ban végzett felméréséből, ami azokat a tényezők kutatta, amelyek meggyőznék a gépjárművezetőket, hogy elektromos autóra váltsanak.

 

„Az elektromos autók és általában az elektromos autózás „klasszikus", a költségekre, hatótávolságra és infrastruktúrára vonatkozó kritikája a mai modern céges flották kialakításakor legfeljebb előítélet lehet" – emelte ki Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója. – „A legújabb elektromos autók beszerzési ára még magasabb, mint a hagyományos üzeműeké, teljes üzemeltetési költségük viszont az üzemanyagnak és a tartós bérlet kényelmének köszönhetően már most versenyképes. A tiszta gépkocsik normál városi közlekedésre és ingázásra is tökéletesen alkalmasak: hatótávolságuk 150 és 450 kilométer közötti, míg az európai autóvezetők 80 százaléka napi 100 kilométernél jóval kevesebbet utazik. A nyilvános töltőállomások terén van mit fejlődni, de a céges használathoz ezekre nincs tömeges szükség, elég, ha a számuk fokozatosan növekszik."

 

Adó és illetékek szempontjából az elektromos autók használata kedvező, gépjárműadó nincs, a regisztrációs díj jóval alacsonyabb, és az átírási költség kilowattonként feleakkora, mint a hagyományos üzemanyaggal működő gépkocsik esetében. Az EU stratégiai céljai között szerepel az elektromos autózás elterjesztése, így ez a terület nem marad fejlesztési források nélkül, a zaj-, és légszennyezés csökkentése pedig összgazdasági szinten jelentős megtakarítást jelent. Igaz, a szakértői várakozások alapján tömeges felfutásra további ösztönzőkkel is csak 2020 után lehet számítani, de a cégek számára a tiszta autózás már ma is valós, működő alternatíva.

 

Az elektromos autók piacát világszerte a cégek húzzák, de a Business Lease szakértője szerint ez természetes folyamat. „A vállalatoknak a teljes üzemeltetési költségeket kell mérlegelniük egy-egy négyéves autóhasználati periódus alatt, így a privát autóvezetők többségével ellentétben megvan a lehetőségük arra, hogy összköltségeiket tudatosan csökkentsék, miközben nem kell spórolniuk olyan tételeken, amelyek jelentős indirekt költségekhez vezethetnek" – mondta Vincent van der Meijden, és hozzátette: „A cégek mobilitási költségeik és az összes kapcsolódó adat online követésével és az ebből adódó rugalmas flottatervezéssel olyan mértékű hatékonyságot érnek el a flottakezelésben, amely a hagyományos flottakezeléshez képest még a drágának tartott autók esetében is versenyképes."

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük