Berzsenyi óta tudjuk, hogy minden ország támasza, talpköve a tiszta erkölcs. Szerencsére a XXI. században hazánk erkölcsi színvonala folyamatosan javul, ezt . statisztikai adatok bizonyítják, Ám, ahogy egy másik költő mondja, nem elég útra kelni, az úton menni kell! Még sok a felderítetlen erkölcsi botlás. Nézzük például a népdalokat. Szeretjük, énekeljük, de egyik-másik igencsak kívánnivalót hagy maga után,

Kezdjük talán Varga Julcsa történetével. A lány azt hitte, hogy szoknyája beakadt a csipkefába. De nem! Egy legény, bizonyos Garzó Pista megmarkolta a rokolyát, nyilván magához is húzta. Bárhonnan is nézzük, ez szexuális zaklatás.

És a kanász nóta? Zsíros, piszkos a kanász. Becsületsértés. Továbbá : nem kell nékem a kanász, csak a felesége. Megszegi a kilencedik parancsolatot: Felebarátod házastársát ne kívánd!

Egy valaki bekiabál a magas vendégfogadóba: Van-e benne barna kislány eladó? Persze tudjuk, az eladó lánynak van szelídebb jelentése is. De aki a nótát hallja, először a BTK-nak az emberkereskedelmre vonatkozó 192. §.-ra gondolhat. Ráadásul közveszéllyel való fenyegetés is elhangzik: ha nincs benne barna kislány eladó, dőljön össze ez a vendégfogadó!.

Abszurd dal is akad. Volt szeretőm tizenhárom. Ráadásul tíz elhagyta a lányt, kettő pedig megcsalta. Egy legény maradt hű hozzá, azt pedig ő csalta meg. Hát mifelénk az ilyen lányt úgy hivják, hogy ……ki sem mondom.

Gondoljuk csak el, mit csinálhatott a komámasszony meg egy úr a zöldleveles csipkebokorban? Teljesen egyértelmű. Valaki megzavarta őket, erre kiugrottak a bokorból. Ez a nóta is erkölcstelen.

Diszkrimináció a javából, ha valakinek nem kell a szőke, mert a barnát szereti. Hát már az emberi értékek nem számítanak? Ha a lány szőke, maradjon pártában? És hogy az a szép, akinek a szeme kék? Ugyan már!

Szóval ezek a dalok nem valók a kánonba. Erkölcsi kérdésekben zéró a tolerancia! Remélem az Olvasó egyetért velem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük