A Delta Air Lines részvényeinek ára az elmúlt egy évben oldalazó mozgást végzett, de 2015 előtt erősen emelkedett, és általában is jobban teljesített, mint az észak-amerikai légitársaságok. A társaság sokat nyert az olajárak eséséből. Arra számítunk, hogy az elmúlt évihez képest 40%-kal kisebbek lesznek a társaság üzemanyag-költségei, ami már az első negyedévi jelentésben is erősen látszani fog, és nagy mértében ellensúlyozza a munkaerő költségeinek növekedését.

 

A Delta Air Lines részvényeinek ára az elmúlt egy évben oldalazó mozgást végzett, de 2015 előtt erősen emelkedett, és általában is jobban teljesített, mint az észak-amerikai légitársaságok. A társaság sokat nyert az olajárak eséséből. Arra számítunk, hogy az elmúlt évihez képest 40%-kal kisebbek lesznek a társaság üzemanyag-költségei, ami már az első negyedévi jelentésben is erősen látszani fog, és nagy mértében ellensúlyozza a munkaerő költségeinek növekedését.

 

A Delta rendelkezik a kategóriáján belül az egyik legjobb cashflow-termelő képességgel, és a befektetett tőkére vetített hozam is igen kedvező a társaság esetében. Ez annak a stratégának is köszönhető, hogy – a bérleti költségek csökkentése és az adósságok visszaszorítása érdekében – idősebb gépeket is használnak. A Delta az elmúlt években vonzó osztalékokat fizetett és sikeres részvény-visszavásárlási programokat hajtott végre.

 

A Delta Air Lines részvényei a 12 hónapra előretekintő P/E mutató alapján 14%-os diszkonttal forognak a versenytársakéhoz képest. Ugyanakkor a Delta értékesítése erőseben növekedett, mint legnagyobb versenytársaié, így az American Airlines-é vagy a United Continentalé. Ugyancsak kiemelkedő a Delta Air Lines EBITDA-rátája, és a társaság dicsekedhet a legmagasabb egy utasra jutó jövedelemmel az észak-amerikai légitársaságok közül.

 

Ezek az iparági átlagot meghaladó mutatók a jelenleginél kedvezőbb értékelést indokolnak. Hacsak nem születik olyan megállapodás az olajtermelők között, amely feljebb viszi az árakat, arra számítunk, hogy továbbra is jó árréssel dolgozik a társaság, és megmaradnak a növekedési kilátások. Véleményünk szerint az olajárak alakulása és az észak-amerikai gazdaság növekedése támogató környezetet jelentenek a légitársaságok számára. A legfőbb kockázatok között a dollár erősödését, a nemzetközi piacon a konkurencia erősödését és az olajár emelkedését említhetjük, és továbbra is fontos kockázati tényezőt jelent a bérek esetleges inflációs növekedése.

 

A részvényre hat hónapos időtávra a célárunk 55 USD, 41,94 USD-ről induló követő stoppal.

 Peter Garnry, Saxo Bank

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük