2016. július 3.-án, vasárnap reggel, Budapest-Déli pályaudvar és Győr között állt forgalomba a MÁV-START tavaly nyáron megrendelt 15 darabos FLIRT-flottájának első két szerelvénye. Ezzel már 110 darabból áll a korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonat-állomány, amely év végére 123 egységre bővül. A 15 új járműből 6 darab a Budapest-Tatabánya-Oroszlány és a Budapest-Tatabánya-Győr, 9 darab pedig a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém és Budapest-Füzesabony-Eger viszonylaton szolgálja majd az utazóközönséget.

2016. július 3.-án, vasárnap reggel, Budapest-Déli pályaudvar és Győr között állt forgalomba a MÁV-START tavaly nyáron megrendelt 15 darabos FLIRT-flottájának első két szerelvénye. Ezzel már 110 darabból áll a korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonat-állomány, amely év végére 123 egységre bővül. A 15 új járműből 6 darab a Budapest-Tatabánya-Oroszlány és a Budapest-Tatabánya-Győr, 9 darab pedig a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém és Budapest-Füzesabony-Eger viszonylaton szolgálja majd az utazóközönséget.

A 2007-2010 között forgalomba állított 60 darab, „piros FLIRT" vonat Budapest-Győr-Hegyeshalom-Rajka, Tatabánya-Oroszlány, Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár, Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros, Budapest-Hatvan/Füzesabony, Hatvan-Szolnok és Budapest-Sülysáp között, hétvégenként pedig Budapest-Monor-Szolnok, Budapest-Sülysáp-Szolnok, Budapest-Hatvan-Eger és Budapest-Záhony között is közlekedik. Az új, 42+6 darabos flottába tartozó „kék FLIRT-ök" a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Vác-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác, Budapest-Monor-Cegléd és a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalon, hétvégenként Budapest és Kelebia között járnak. A nyári menetrend idején a Balaton déli partjára vonatozók is élvezhetik a légkondicionált motorvonat gyorsaságát és előnyeit. Az új járművek érkezésének nemcsak az agglomeráció utasai váltak a nyerteseivé, hanem az ország más területein utazók is, hiszen az elővárosban felszabaduló, jobb minőségű kocsikat át lehetett csoportosítani oda, ahol korábban idősebb, használt járművek futottak.

Örvendetes, hogy Magyarországon üzemel a világ legnagyobb, egységes Flirt-flottája, sőt a korábbi 42+6 darabos megrendelésből tavaly évvégéig forgalomba állított új motorvonatoknak köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedett Budapest elővárosi közlekedése. Ezzel mintegy 34 millió utast tud modern járművekkel kiszolgálni a MÁV-START. A térség vonatforgalmának most már közel kétharmadát lefedő FLIRT-ök a kényelmi jellemzőik mellett csökkentik a környezet terhelését is, hozzájárulva a fenntartható közlekedés kialakításához. A motorvonat villamos visszatápláló fékberendezése segítségével az elővárosi közlekedésben a felvett energia 25-30%-át visszatáplálja a hálózatba, így a járművek – a kiemelkedő megbízhatóság mellett – 2007. óta összesen mintegy százmillió megtett kilométer alatt akár több tízmilliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak.

A 15 FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból – 85 százalékban EU támogatásból – fedezi a vasúttársaság. A tizenöt egységet decemberig adja át a személyszállító vasútvállalatnak a Stadler. A MÁV-START ezzel a beszerzéssel 2016 végére már 123 FLIRT vonattal fog rendelkezni, de további 40 darab nagykapacitású, emeletes motorvonat beszerzését is előkészíti.

 

Háttérinfomációk

A FLIRT elnevezés egy mozaikszó, jelentése: fürge, könnyű, innovatív, regionális motorvonat (Fast, Light, Innovative Regional Train). Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A 48+15 járművet a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük