A kampány első napjaiban leadott mintegy 3500 megrendelés adatai szerint a K&H, az Allianz és az Union viszi az új kötések mintegy 60 százalékát. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja – biztosítási adó nélkül – közel 17 ezer forint, ami a 14 százalékkal magasabb a tavaly ilyenkor mért 14 900 forintos díjszinthez képest – jelentette be saját adatbázisára hivatkozva a vezető online biztosításközvetítő, a Netrisk.hu.
Gazdaság
Hatodik éve fut a Hankook Tire Magyarország Abroncsadományozási Programja, amelyet több mint 13 000 átadott gumiabroncs, megközelítőleg 195 990 000 km megtett út és 1 229 támogatott szervezet fémjelez. A kedvezményezettek közül idén már 380-ra nőtt a kisebb nonprofit szervezetek száma, akik elsősorban megyei, azaz lokális szinten végzik a társadalom számára fontos tevékenységüket.
Számos lehetőség közül választhatunk, ha autót szeretnénk vásárolni. A piaci trendek alapján elmondható, hogy mind a készpénzes, mind a hitelre történő vásárlás kezd háttérbe szorulni. A bankok és az ügyfelek többsége már a lízingelést részesíti előnyben. „Jelenleg a magánszemélyek is élvezhetnek olyan megoldásokat, melyek korábban csak a cégek számára voltak elérhetőek. A szolgáltatások köre is bővül, már fix havidíjért akár évente vadonatújra cserélhetik autójukat az ügyfelek, ha igénylik” –...
Az utastéri zaj 3 fő forrása Hosszú utazás során még a legkisebb zaj is fárasztó tud lenni, főleg, ha állandó és monoton. Az utastér csendjét sok minden megzavarhatja, a legfontosabb zajforrások a szél, a sebesség, az út állapota, a motor és a szerkezeti elemek – és nem utolsó sorban az abroncsok. A Goodyear SoundComfort technológiára alapuló abroncs termékcsaládja átlagosan akár 50%-kal is csökkentheti az utastérben a zajt (- 4...
A magyar autós társadalom fontosnak gondolja a jármű téli felkészítését, csak minden 20. gépjármű-tulajdonos véli úgy, hogy nincs szükség erre – derült ki az Automax friss kutatásából. A legnagyobb figyelmet a gumikra fordítjuk, a téli „extrák” sorában pedig a jégkaparó viszi a prímet. A téli körülmények közötti vezetés kapcsán a legmagabiztosabbak egyébként a 35 év alatti férfiak.
Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban. Ha azonban bárki úgy gondolná, a németek különösen optimisták, tévedne.
Versenyelőnyt jelent az automatizált gyár. Évente félmillió abroncsot tervez gyártani a Goodyear a cég luxemburgi innovációs központja és abroncstesztelő pályái közelébe tervezett létesítményében.
Tesla fél-önvezető autókkal tesztel a Goodyear. A Goodyear olyan okosabroncsot alkotott, ami felhő alapú elemzést készít a gumik állapotáról. Az abroncsba épített szenzor többek közt a nyomást és a gumik hőmérsékletét is méri, így könnyen előre lehet jelzi, hogy mikor kell majd a gumikat szervizelni, vagy cserélni. A Goodyear az intelligens abroncsokat Tesla fél-önvezető autókon teszteli.
Okos autók lehetséges kibercsapdái Válaszképp az okos autók és az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL bemutatta a Secure Communication Unit-ot (SCU), azaz egy biztonsági kommunikációs egységet a New Mobility World kiállításon Frankfurtban szeptember 13-án. Az egység prototípusa bemutatja a zavarmentes kommunikáció lehetőségeit az autó alkatrészei között, valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúrával.
A vállalat prémium márkája, a Vredestein abroncsait szerelik fel ezután az új Volkswagen Polo, SEAT IBIZA és Ford EcoSport modellekre. A Gyöngyöshalászon áprilisban megnyílt gumiabroncs gyár is komoly szerepet kap abban a folyamatban, amellyel az Apollo Tyres megkezdi a beszállítást a csúcsminőségű autókhoz.
Töltőoszlop a Westend City Center parkolóházában Magyarországon az elektromos gépjárművek közterületen való töltése jellemzően egyelőre ingyenesen, az egyes szolgáltatók és önkormányzatok közcélú töltőpontjain keresztül történik. Nyilvánvaló, hogy ez nem maradhat így, hiszen a piaci szereplők csak abban az esetben vesznek majd részt a töltőállomások villamos energiával való ellátásában, amennyiben ennek körében profitot tudnak realizálni. De vajon melyik üzleti modell lesz a befutó az elektromos töltőállomások üzemeltetésének területén?