Budapest címereBudapestre látogatott Moszkva Önkormányzatának Külgazdasági Bizottsága. A delegáció június 25. és 28 között tartózkodik a magyar fõvárosban, hogy tájékozódjon Budapest közlekedési infrastruktúrájáról, ennek kapcsán pedig a vízi utasszállítás gyakorlati, szervezési tapasztalatairól.

Budapest címereBudapestre látogatott Moszkva Önkormányzatának Külgazdasági Bizottsága. A delegáció június 25. és 28 között tartózkodik a magyar fõvárosban, hogy tájékozódjon Budapest közlekedési infrastruktúrájáról, ennek kapcsán pedig a vízi utasszállítás gyakorlati, szervezési tapasztalatairól.

A delegáció látogatásának nyitó eseményére az Ister hajó fedélzetén került sor, ahol részt vettek a moszkvai Külgazdasági Bizottság, az Oroszországi Föderáció Kereskedelmi Képviselete Információs Központ, a Budapesti Fõvárosi Önkormányzat, a BKV Zrt., a Közlekedés Kft és a Nemzeti Közlekedési Hatóság képviselõi.

A találkozón Hagyó Miklós fõpolgármester-helyettes köszöntötte a moszkvai delegációt, aki június 24-én tért haza oroszországi útjáról. A városvezetõ - a Demszky Gábor vezette fõvárosi küldöttség tagjaként - többek között a moszkvai közlekedés helyzetét tanulmányozta, illetve kazanyi látogatása során jelezte a helyi városvezetés felé, hogy a magyar fél szívesen kicserélné tapasztalatait a városi közmûvek és a tömegközlekedés fejlesztésérõl, így egyebek között érdekelné a kazanyi metróépítés és annak finanszírozása. A fõváros közlekedéséért is felelõs fõpolgármester-helyettese üdvözölte, hogy a két város számos ponton törekszik a kapcsolatfelvételre és az együttmûködésre. 

A budapesti közlekedéssel kapcsolatban Hagyó Miklós elmondta: a Duna, mint a fõvárost kettészelõ természetes útvonal tömegközlekedési szempontból eddig kihasználatlan volt. A hajózás fellendülése, a Dunán megvalósuló közösségi közlekedés hozzájárulhat a túlzsúfolt fõvárosi utak tehermentesítéséhez. A hosszirányú vonalhajózás, de a hídpótló jellegû átkelõ járatok is javíthatják a III., XIII., XXI., XXII., XXIII. kerületek közösségi közlekedés színvonalát, a gépjármû közlekedéshez képest jóval kevésbé terheli a környezetet (lég- és zajszennyezés).

Hagyó Miklós hangsúlyozta, a dunai hajóközlekedés fejlesztése különösen a Duna-partnak azokon a részein látszanak célszerûnek, ahol sok lakás vagy iroda épül, és ahonnan több ezer ember indul vagy érkezik meg reggelente. Az agglomerációból naponta bejárók számára is vonzóbb alternatívát jelenthet, mint más közlekedési formák.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük