Pünkösd idején, 2011. június 11-13. között ismét kitárulnak Magyarország borvidékeinek pincekapui a nagysikerű Nyitott Pince Napok keretében! Az akció, amelynek célja a pincelátogatás népszerűsítése és a hazai borturizmus élénkítése, idén immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a Nyitott Pincék Szövetsége, a Bacchus Arts Stúdió és a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. Az akcióhoz csatlakozott pincék ebben az évben is számos kedvezménnyel csábítják a borkalandorokat Magyarország borvidékeinek és bortermő helyeinek felkeresésére. Látogasson el Magyarország legnagyobb és legkorszerűbb vagy épp a legapróbb, hagyományos pincészeteibe, és élvezze az elkötelezett borászok vendégszeretetét!

Pünkösd idején, 2011. június 11-13. között ismét kitárulnak Magyarország borvidékeinek pincekapui a nagysikerű Nyitott Pince Napok keretében! Az akció, amelynek célja a pincelátogatás népszerűsítése és a hazai borturizmus élénkítése, idén immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a Nyitott Pincék Szövetsége, a Bacchus Arts Stúdió és a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. Az akcióhoz csatlakozott pincék ebben az évben is számos kedvezménnyel csábítják a borkalandorokat Magyarország borvidékeinek és bortermő helyeinek felkeresésére. Látogasson el Magyarország legnagyobb és legkorszerűbb vagy épp a legapróbb, hagyományos pincészeteibe, és élvezze az elkötelezett borászok vendégszeretetét!

Kedvezmények a pincészetekben

A korábbi évek tapasztalatai, a pincészetek és látogatók visszajelzései alapján a Nyitott Pince Napok idén ismét Pünkösdkor, 2011. június 11-13-án kerül megrendezésre. A Nyitott Pince Napok keretében a csatlakozott pincészetek vállalják, hogy az akció ideje alatt 9.00 és 19.00 óra között nyitva tartanak, továbbá a gazda vagy a borhoz értő személyzet fogadja a betérő vendégeket. A látogatók megtekinthetik a pincét, és bepillantást nyerhetnek a borkészítés műhelytitkaiba, valamint minimum három bort kedvezményes díjazás ellenében meg is kóstolhatnak.

Hol tudhat meg többet az akcióról?

Annak érdekében, hogy minél több emberhez eljusson a Nyitott Pince Napok híre, a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt promóciót biztosít az eseménynek. A nemzeti turisztikai marketingszervezet www.itthon.hu oldalán külön menüpontban tájékozódhatnak az érdeklődők az akció részleteiről, továbbá le is tölthetik a részletes pincekalauzt. A borkedvelőket ezen kívül borkereskedésekben, boréttermekben, pincészetekben és Tourinform irodákban összesen 8.000 db szórólap csábítja a pincék felkeresésére, továbbá a borvidékeken szintén az MT Zrt. által készíttetett plakátok hívják fel a figyelmet a népszerű programra. A Nyitott Pince napokról a havonta 80.000 példányban megjelenő Élmény itthon turisztikai programajánló magazin is beszámol, amelyben az érdeklődők Légli Ottóval, a 2010. év bortermelőjével készült interjút is elolvashatják. A 32 oldalas brosúra MOL töltőállomásokon, illetve Tourinform irodákon keresztül kerül terjesztésre, továbbá behúzásra több országos napi, illetve hetilapba is (pl. Nők Lapja, Heti Válasz, Magyar Nemzet).

A pincelista és -kalauz, valamint a Nyitott Pince Napokról szóló minden információ megtalálható a www.itthon.hu és a www.nyitottpince.hu oldalon.

A korábbi évek visszajelzései alapján az akció hozzájárul ahhoz, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország gyönyörű borvidékeit, változatos borkínálatát, és egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki. A Magyar Turizmus Zrt. az elmúlt évben is készített felmérést a résztvevő pincék és a pincéket felkereső vendégek körében az akciót követően, az eredmények megismerése céljából.

A 2010-es Nyitott Pince Napok legfontosabb eredményei:

ü     2010-ben, régi és új pincék egyaránt várták a vendégeket – a pincék negyede 2010-ben első alkalommal csatlakozott az akcióhoz.

ü     10-ből 6 vendég előzetesen is ismerte az akciót.

ü     Egy pincészet átlagosan 67 vendéget fogadott, amely összesen
10 500 vendéget jelentett a 2010-ben megrendezett akció két napja alatt.

ü     A pincészetek ötöde (20,6%-a) külföldi vendégeket is fogadott, akik közül a legtöbben Németországból, Ausztriából, illetve Nagy-Britanniából érkeztek.

ü     A vendégek a borok mellett kínált szolgáltatásokkal (pincelátogatás, kedvezményes étkezési és vásárlási lehetőségek stb.) is elégedettek voltak.

ü     Minden 10 válaszadó pincéből heten úgy vélték, hogy az akció hatására ismertségük növekedni fog, illetve, hogy a vendégkörük bővül.

ü     91,7%-uk máskor is szívesen részt venne hasonló akcióban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük