Baleset esetén a munkáltató vagy a munkavállaló fizeti a CASCO önrészt? Esetleg osztoznak ezen a költségen? Melyik felet terhelik a parkolási vagy közlekedési bírságok, és mi módon kell azokat megfizetni? Kismamaszabadság esetén tisztázva vannak-e a cégautó használat feltételei? Le kell-e adnia a cégautót a kismamának vagy továbbra is használhatja? Ilyen és ehhez hasonló kérdések merülhetnek fel egy vállalat életében a cégautók mindennapi használata során, melyekre egy jól elkészített Cégautó szabályzat azonnali és gyors választ adhat.

Baleset esetén a munkáltató vagy a munkavállaló fizeti a CASCO önrészt? Esetleg osztoznak ezen a költségen? Melyik felet terhelik a parkolási vagy közlekedési bírságok, és mi módon kell azokat megfizetni? Kismamaszabadság esetén tisztázva vannak-e a cégautó használat feltételei? Le kell-e adnia a cégautót a kismamának vagy továbbra is használhatja? Ilyen és ehhez hasonló kérdések merülhetnek fel egy vállalat életében a cégautók mindennapi használata során, melyekre egy jól elkészített Cégautó szabályzat azonnali és gyors választ adhat.

Az első cégautó megrendelésénél sokan még nem gondolnak arra, hogy milyen problémák merülhetnek fel, ha a gépjármű használat nincs körültekintően, minden gépkocsi használó számára egyértelműen szabályozva. A külföldön már elterjedt Car policy, vagyis Cégautó szabályzat pontosan az ilyen helyzetek kiküszöbölését és megoldását szolgálja. A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető gépjármű-és flottakezelő vállalata általánosságban azt tapasztalja, hogy hazánkban minél kevesebb egy vállalat flottaautója és nemzetközi irányítottsága, annál gyakoribb az írásos Cégautó szabályzat hiánya. Bár a nemzetközi, illetve több céges autóval bíró cégek többsége rendelkezik az anyavállalat által definiált Cégautó szabályzattal, számos esetben ezek csak egyszerű fordítások, és így nem igazodnak megfelelően a hazai sajátosságokhoz.

Egy megfelelő Car policy konkrét irányelveket fektet le a jármű használatából adódó költségkockázatok munkáltató és munkavállaló közötti megosztásáról, illetve világos képet ad arról is, hogy meg van-e kötve a használó keze az autóválasztásnál a modellt, a listaárat, a havidíjat, az üzemanyag típusát vagy esetleg a CO2 kibocsátást tekintve. 

A flottakezelő szerint akár induló cégeknek is lehet jól átgondolt szabályzata anélkül, hogy a tanulóévek során kellene önmaguknak megtapasztalni azon problémás helyzeteket, melyek egy jól megírt belső szabályrendszerrel elkerülhetőek lennének. 

 „Két évtizedes hazai tapasztalatunknak köszönhetően sok olyan kényes szituációt láttunk már, amit érdemes egy minden részletre kiterjedő Car policy-val lefedni. Ugyan nem törvényi előírás, de annál fontosabb vállalati érdek, hogy a költségek egyik legnagyobb hányadát képező cégautó használat minél több kockázatra kitérve, mindkét fél előnyére le legyen szabályozva. A Cégautó szabályzat kiszámíthatóságot és bizonyos esetekben kézzelfogható hasznot is hoz. A LeasePlan egyedülálló Car Policy Building Tool programjával a flottamenedzserek gyors segítséget nyújthatnak az ügyfeleknek abban, hogy egy speciális kérdéssor kitöltésével – és szoros együttműködéssel – egy testre szabott, a cég igényeit maximálisan figyelembe vevő Cégautó szabályzat készülhessen el. A flottakezelő segítségével ehhez kellő szaktudás és tapasztalat áll rendelkezésre, így a flottát használó vállalat közreműködésével akár 1-2 hét alatt elkészíthető a kézikönyv, mely az iparági futáselemzéseknek köszönhetően már a kezdetektől a használathoz leginkább passzoló autó beszerzését teszi lehetővé. A Cégautó szabályzattal továbbá a szabályozottság révén átláthatóbb motivációs rendszer is kialakítható" – mutat rá a Car policy előnyeire Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója.