Harangozó Gábor szocialista európai parlamenti képviselő a i szeptember 3-i esti plenáris ülésen  írásban kifejtette, hogy az uniónak nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a vasúti teherszállítás kiépítésére, de nem csak az elvek szintjén, hanem a finanszírozás terén is. Ez azért fontos, mert így egyszerre tudnánk növelni a mobilitást és hosszútávon csökkenteni az áruszállítás költségeit, hiszen a vasúti teherszállítás kevesebb energiafelhasználást igényel. Jelenleg a közlekedési szektor felelős a CO2 kibocsátás legnagyobb részéért, ezen belül a teherfuvarozás mintegy egyharmadáért- és ez a szám 2020-ra várhatóan további 50%-al növekedni fog.

 

Harangozó Gábor szocialista európai parlamenti képviselő a i szeptember 3-i esti plenáris ülésen  írásban kifejtette, hogy az uniónak nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a vasúti teherszállítás kiépítésére, de nem csak az elvek szintjén, hanem a finanszírozás terén is. Ez azért fontos, mert így egyszerre tudnánk növelni a mobilitást és hosszútávon csökkenteni az áruszállítás költségeit, hiszen a vasúti teherszállítás kevesebb energiafelhasználást igényel. Jelenleg a közlekedési szektor felelős a CO2 kibocsátás legnagyobb részéért, ezen belül a teherfuvarozás mintegy egyharmadáért- és ez a szám 2020-ra várhatóan további 50%-al növekedni fog.

Harangozó véleménye szerint, ha sikerülne ilyen módon a főútvonalakat tehermentesíteni, az az emberek közérzetét is pozitívan befolyásolná, hiszen nemcsak az állandó dugók által okozott stressztől szabadulnának meg, hanem a levegő minősége is javulna.

Fontos lenne tehát a vasúthálózat jobb kihasználása, de jelenleg az képtelen növelni a piaci részesedését, annak ellenére, hogy díjai folyamatosan csökkennek és versenyképessége is javult. A hiányosságok a megbízhatóságban, a rendelkezésre álló kapacitásban és rugalmasságban keresendők.

A regionális politikáért felelős képviselő szerint Magyarországnak kiemelten fontos lenne, hogy az országon áthaladó nemzetközi teherszállítás nagy része a vasúton haladjon. Bár a hazai infrastruktúra adott, a teherfuvarozás fejlődésének megvalósulásához korszerűsítésre és fejlesztésekre van szükség, amelyhez elengedhetetlenek az uniós támogatások.

 Az Európai Parlament 2008. szeptember 4-én fogadta el az európai teherszállításról szóló jelentést.

(MSZP)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük