A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez érkezett panaszok alapján a fogyasztók minden évben ugyanazokkal a problémákkal szembesülnek az ünnepek alatt. Idén azonban ajándékvásárláskor nem lehet figyelmen kívül hagyni a közelmúlt pénzügyi történéseit. Kétszer meg kell gondolni, hogy bírjuk-e majd fizetni az áruhitelek törlesztőrészleteit még akkor is, ha ennek összege akár már karácsonyig is emelkedhet!?

 

 

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez érkezett panaszok alapján a fogyasztók minden évben ugyanazokkal a problémákkal szembesülnek az ünnepek alatt. Idén azonban ajándékvásárláskor nem lehet figyelmen kívül hagyni a közelmúlt pénzügyi történéseit. Kétszer meg kell gondolni, hogy bírjuk-e majd fizetni az áruhitelek törlesztőrészleteit még akkor is, ha ennek összege akár már karácsonyig is emelkedhet!?

 

Tisztában kell lenni azzal, hogy a jelenlegi törlesztőrészletek összege változhat, a családok kiadásai – csökkenő bevétel mellett –  növekedhetnek, és az ünnepek után nehezebbé válhat a hitelek visszafizetése, mint az elmúlt években. A törlesztőrészletek emelkedése azonban nem jelenti azt, hogy a bankok fellépése nemfizetés esetén változna. Ezért minden hitelfelvételnél a visszafizetést át kell gondolni és ennek megfelelően szabad költekezni!

Ha a vásárlónak minőségi kifogása van, lényegtelen, hogy a karácsonyi időszakban vásárolta a terméket, mindenkor a hibás teljesítés szabályai szerint kell eljárni. Amennyiben a jótállási, szavatossági időn belül jelzi a hibát a vásárló, a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a minőségi kifogásról, nyilatkoznia kell  a minőségi kifogás rendezésének módjáról, arról, hogy mikor kerül sor a termék kijavítására, kicserélésére vagy a vételár visszafizetésére.

Akciós áru esetében is ugyanígy kell a kereskedőnek eljárnia, kizárólag akkor tagadható meg az áru cseréje hibás teljesítés miatt, ha valamilyen meglévő, észlelhető hiba az árleszállítás oka, és erre, illetve a leárazás okára a kereskedő felhívta a vásárló figyelmét.

A kereskedőknek jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, amennyiben a termék nem hibás, nem kell kicserélniük. Így ha nem jó színben vagy nem jó méretben vásároltunk, a kereskedő döntheti el, hogy milyen üzletpolitikát választ az ilyen panaszok kezelésére. Elképzelhető, hogy a kereskedő megígéri a cserét, de Karácsony után erről megfeledkezik, ezért mindig írassuk rá a blokkra, vagy akár a jótállási jegyre, hogy milyen esetben, milyen határidőn belül hajlandó a terméket kicserélni, vagy a termék árát hogyan lehet levásárolni üzletében. A magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót is minden esetben meg kell kapnunk, ha nincs mellékelve a termékhez, akkor kérjük a kereskedőtől.

Amennyiben telefonon, postai úton vagy interneten keresztül rendeltük meg a terméket, az áru átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ebben az esetben mindössze a termék visszaszolgáltatásának költségét kell kifizetnünk, a vételár visszajár nekünk, melyet a kereskedőnek 30 napon belül kell visszafizetnie.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük