Két évnyi kutatás-tervezés, valamit egy évtizednyi szakmai tapasztalat áll az beton termékeiről ismert IVANKA első – ConcreteGenezis névre keresztelt – ruhakollekciója mögött. A darabok (ruhák, táskák és ékszerek) a divatvilág egyik legrangosabb kiállításán, a párizsi divathéten megrendezésre kerülő, Tranoi Tradeshow-n debütálnak és egyben az IVANKA divatház megszületésének hírnökei is.

 

Két évnyi kutatás-tervezés, valamit egy évtizednyi szakmai tapasztalat áll az beton termékeiről ismert IVANKA első – ConcreteGenezis névre keresztelt – ruhakollekciója mögött. A darabok (ruhák, táskák és ékszerek) a divatvilág egyik legrangosabb kiállításán, a párizsi divathéten megrendezésre kerülő, Tranoi Tradeshow-n debütálnak és egyben az IVANKA divatház megszületésének hírnökei is.

 

A ruházat nem csak funkcionális héj, hanem kreatív, design-ihletettségű önkifejezőeszköz az IVANKA-t alapító házaspár – Ivánka Katalin és András – számára, a "betonöltözék" gondolata pedig először egy 2010-es portréfotózás során merült fel. Az IVANKA identitás vizuális megjelenítésének kézenfekvő módja volt, hogy betonba mártott ruhákban álljanak kamera elé; ezek nem voltak hordható darabok, azonban velük született meg a "CementDesign" ötlete. A pozitív visszajelzések arra ösztökélték a őket, hogy komolyabban foglalkozni kezdjenek azzal, miként emelhető be a beton a divat világába.

 

A közel két éves fejlesztés eredménye lett a világon egyedülálló, innovatív beton-textil, amely megfelel a hordhatóság alapkövetelményének; egyszerre hordozza magában a textilek hajlékonyságát és könnyedségét, valamint a beton esztétikáját, textúrájában pedig leginkább a bőrre emlékeztet. Valódi beton köszön vissza a kiegészítőkön: a borítéktáskák (clutch-ok) fedőlapjára applikált vékony betonlemezek egyszerre szolgálnak dekoratív elemként és a bőrrel organikus kombinációt alkotva a táskák alapanyagaként. A ruhák felépítésében a építészeti megoldások köszönnek vissza léptékváltással; a színpaletta pedig a szürkére fókuszál: ez egyrészt a beton identitását erősíti, másrészt másrészt tudatosan neutrális reflexet ad, minden egyes darab – karakteressége ellenére – a viselőjét emeli ki. A ConcreteGenezis kollekció megalkotásakor a városi nő archetípusa szolgált inspirációként: egyszerre erős és törékeny, maszkulin, mégis bátran éli meg nőiességét. Szereti az egyszerű, letisztult geometriájú formákat, az építészeti ihletésű darabokat, a valódi anyagokat, úgy mint egy puha borjúbőrt vagy egy nyers beton felületet.

 

A kollekció minőségét a 10 éves tapasztalat, valamint a szakmai partnerek garantálják: a darabok a Kézmű Nonprofit Kft. gyáraiban készülnek. A megváltozott munkaképességű alkalmazottakat foglalkoztató cég olyan divatházak beszállítója, mint a Valentino, Givenchy vagy Marc Jacobs.

 

A darabok hivatalos bemutatkozásuk előtt magukra vonták a nemzetközi sajtó figyelmét: többek között Marie-Amélie Sauvé – a rangos W magazine divatszerkesztőjének – érdeklődését is felkeltették.

 

Az IVANKA-t Katalin és András 2002-ben azzal a nem titkolt céllal alapította, hogy a multifunkciós nyersanyag, a beton, felhasználási spektrumát tágítsák és újraértelmezzék. A kis családi vállalkozás egy garázsból indult és mára "a beton márkaneve" lett, részvénytársasági formában működő, számos nemzetközi díjjal és elismeréssel rendelkező, tervezőstúdió és gyár. A házaspár és szakmai csapatuk folytonosan keresi a betonban rejlő lehetőségeket, az IVANKA produktumok újra és újra forradalmasítják, hogyan gondolkodunk erről az indusztriális anyagról. Termékskálájukon megtalálható a 2009-es milánói design héten sikert aratott SEEYOU sírkő, a Jankovics-Ivanka high end designer hangfal, valamint a legkeresettebb termékcsaládjaik: a FLASTER és a PANELS burkolatok. Ez utóbbiakkal 2011-ben a londoni TENT, idén szeptemberben pedig a szintén londoni SuperBrands szakmai kiállításokon vettek részt, mindkét alkalommal komoly nemzetközi visszhanggal. Termékeik a világ számos országában kaphatóak; ügyfeleik között pedig olyan márkákat tudhatnak, mint a Vodafone, a londoni Liberty áruház, a Bang&Olufsen, a Levi's, az Andaz by Hyatt vagy éppen az Oakley.

 

A Tranoi évente négyszer (a párizsi divathét keretében) megrendezett seregszemle és szakmai vásár; a meghívásos alapon működik rendezvény egyetlen magyar résztvevője az IVANKA Studio.

 

www.ivanka.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük