Játék nem csak gyerekeknek
3 perc olvasásA játékkonzolok, LCD és plazma tévék, valamint a széles képernyős monitorok az idei slágertermékek a Depo.hu-n – többek között ez derült ki a közel százezer terméket kínáló piactér karácsonyi toplistájából.
A játékkonzolok, LCD és plazma tévék, valamint a széles képernyős monitorok az idei slágertermékek a Depo.hu-n – többek között ez derült ki a közel százezer terméket kínáló piactér karácsonyi toplistájából.
A játékoké lesz a főszerep az ünnepek alatt – igaz, az ügyességi és társasjátékok helyett idén játékkonzolok kerülnek a fa alá. "Már-már hagyomány, hogy minden évben az ünnepek előtt megvizsgáljuk, melyek a legkeresettebb termékek a Depo.hu-n. Idén a Sony PlayStation 2 és 3, a PSP kézikonzol, valamint az Xbox több típusa is a Depo.hu toplistájának élén végzett, így várhatóan sok háztartásban – nem csupán a gyerekek körében – az ünnepi meghittség helyét a játékláz veszi át" – mondta Szabari László, a Depo.hu üzletág vezetője. Az Xbox ráadásul egyre feljebb kúszik a népszerűségi listán, az Arcade novemberről decemberre több mint 20 helyet lépett előre.
A játékkonzolok mellett sokan keresik a notebookokat, a széles képernyőjű LCD és plazma tévéket, valamint a számítástechnikai kiegészítőket is. Mint az a KutatóCentrum és a Depo.hu októberi kutatásából kiderült, a férfiak nagy része örülne, ha számítástechnikai vagy szórakoztatóelektronikai kütyükkel ajándékoznák meg őket, így a fenti termékek nagy sikerre számíthatnak ajándékbontáskor.
Már mindenkinek van fényképezőgépe?
A korábbi évekkel összehasonlítva számos változás figyelhető meg a karácsonyi slágerajándékok körében. Érdekes például, hogy a tavalyi listavezető, a fényképek nyomtatására is alkalmas tintasugaras nyomtató idén már nem tartozik a kedvencek közé. Hasonló a helyzet 2007 másik kedvencével, a PDA-val integrált GPS vevővel, valamint a néhány éve még szintén slágerterméknek számító digitális fényképezőgéppel. Továbbra is sokan keresik ugyanakkor a széles képernyős – jellemzően a 19, 20, 22 colos – monitorokat.
Mit, hol, mennyiért?
Karácsony előtt nem csak a nagy bevásárlóközpontokban, de az online áruházakban is jelentősen megnő a forgalom. Egyre többen veszik igénybe az internetet az ideális ajándék felkutatásához, illetve megvásárlásához. A már említett kutatás szerint a megkérdezettek háromnegyede legalább tájékozódásra használja a világhálót. Érdekesség, hogy már nem csak a fővárosban és a nagyobb városokban népszerű a netes keresgélés, de a kisközségekben is egyre többen hívják segítségül ajándékvásárláskor a világhálót.