20180215_pm_pepper_im_terminal_2.jpgA Müncheni repülőtér és a Lufthansa humanoid robotot tesztel a 2-es terminálban, 120 centiméter magas, csillogó kerek szemekkel és kellemes nő hanggal. A február 20-tól  „Josie Pepper”, a robot válaszol az utasok kérdéseire a 2-es terminálban. Akár a beszállókaput, egy bizonyos éttermet vagy üzletet keresnek a repülőtéren, Josie Pepper azonnal útba igazítja őket.

Josie Pepper munkába állításával a Lufthansa úttörő projektet valósít meg a Müncheni repülőtéren: most először tesztelnek mesterséges intelligenciával rendelkező humanoid robotot német reptéren.  Josie néhány héten át a 2-es terminál Müncheni repülőtér és Lufthansa által közösen üzemeltett, csak utasok számára megközelíthető csarnokában teljesít szolgálatot. Az első bevetés alkalmával az angolul beszélő robot a központi épületet a szatellit-terminállal összekötő földalatti vasúthoz vezető utaslépcső tetején köszönti az érkezőket. A kísérleti időszakban azt vizsgálják, hogyan fogadják az utasok Josie Peppert.

Josie Pepper agya WLAN internethozzáféréssel rendelkező, nagy teljesítményű processzort tartalmaz. A robot ezen keresztül csatlakozik ahhoz a felhőszolgáltatáshoz, amely feldolgozza, majd értelmezi a beszédet, és kapcsolatot létesít a reptéri adatok felé. A rendszert az teszi különlegessé, hogy a robot nem csupán előre meghatározott szöveget használ fel a beszédhez. Képes tanulni, és minden kérdésre egyedi választ ad. A „valódi” agyhoz hasonlóan folyamatosan fejlődik, és a kérdéseket a releváns információkkal kombinálva egyre pontosabban válaszol.

A robot képességei az IBM Watson IoT-platform felhőalapú mesterséges intelligenciájára épülnek. Josie Peppert a francia SoftBank Robotics készítette. A női robot a Müncheni repülőtér dolgozóitól és a Lufthansától, megérkezésekor kapta a Josie nevet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük