2009-ben megújult a Magyar Sörgyártók Szövetségének JÓFEJ, vagyis JÓzan, FElelős Járművezető kampánya. A korábbiaktól eltérően idén új központi elemmel, az interneten szerveződő web 2.0-ás közösséggel bővült az akció.

 

2009-ben megújult a Magyar Sörgyártók Szövetségének JÓFEJ, vagyis JÓzan, FElelős Járművezető kampánya. A korábbiaktól eltérően idén új központi elemmel, az interneten szerveződő web 2.0-ás közösséggel bővült az akció.

A huszonegyedik századi Magyarország számára különösen fontos, hogy az élet minden területén – így a szórakozás és kikapcsolódás során is – az emberek nagyobb felelősséggel és odafigyeléssel kezeljék egymást és önmagukat. Ha a közgondolkodást sikerül ez irányba elmozdítani, megteremtettük annak az öngerjesztő társadalmi mechanizmusnak az alapjait, amely kizárja soraiból az ittas vezetőket, és amely garantálja, hogy részegen vezetni „ciki" és elítélendő legyen.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) 2005-ben indította útjára a JÓFEJ, azaz a Józan, FElelős Járművezető kampányát, amivel az ittas vezetés megelőzése érdekében lép fel. A kampány célja az – elsősorban fiatal felnőtt – sörfogyasztók meggyőzése, hogy ittasan ne üljenek a volán mögé, illetve, hogy ilyen esetekben vitessék magukat haza egy alkoholt nem fogyasztó barátjukkal, esetleg használjanak tömegközlekedést, taxit, vagy más alternatív hazautazási lehetőséget.

Az elmúlt évek során a JÓFEJ számos szórakozóhelyen volt jelen és több tízezer – egyedül 2008-ban 40 ezer – fiatal figyelmét hívta fel rá, hogy az ittas vezetésnek van, KELL, legyen alternatívája.

Az Európai Sörgyártók Szövetségének kötelezettségvállalásai között szerepel ugyan egy európai szintű kezdeményezés (a sör reklámozásával kapcsolatos önszabályozás hatékony megvalósítása), a vállalások elsöprő többségét azonban a szervezet tagjai nemzeti szinten valósítják meg. Így olyan programokat találunk közöttük, mint a finnországi túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítása; a kiskorúak alkoholfogyasztása elleni küzdelem Belgiumban, Németországban, Lengyelországban és Romániában; az ittas vezetés elleni kampányok Dániában, Lengyelországban és Spanyolországban;  a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése Hollandiában, Dániában és Spanyolországban, valamint a JÓFEJ kampány Magyarországon

A korábbi JÓFEJ kampány folytatásaként az MSSZ 2009 szeptemberétől egy azonos célokkal, azonban merőben új eszköztárral rendelkező kampányt indított útjára. A kampány színtere egy web 2.0-ás rendszerre helyeződött át. A megújult honlapon létrejövő „JÓFEJ" csoportok rendszerbe regisztrálva megoszthatják tapasztalataikat, gondolataikat, bulikat szervezhetnek, különféle versenyeken vehetnek részt és feltölthetik fényképeiket, videóikat. A közösséghez bárki csatlakozhat, a rendszer alapvetően önbevalláson alapszik.

A kampány által biztosított eszközök segítségével tehát a maguk a JÓFEJ-ek közvetítik a felelős alkoholfogyasztással kapcsolatos üzeneteket. A tagok egymás JÓFEJ-ségét az internetes közösségen belül pontokkal jutalmazhatják.  

Az Európai Sörgyártók Szövetségének kötelezettségvállalásai között szerepel ugyan egy európai szintű kezdeményezés (a sör reklámozásával kapcsolatos önszabályozás hatékony megvalósítása), a vállalások elsöprő többségét azonban a szervezet tagjai nemzeti szinten valósítják meg. Így olyan programokat találunk közöttük, mint a finnországi túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítása; a kiskorúak alkoholfogyasztása elleni küzdelem Belgiumban, Németországban, Lengyelországban és Romániában; az ittas vezetés elleni kampányok Dániában, Lengyelországban és Spanyolországban;  a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése Hollandiában, Dániában és Spanyolországban, valamint a JÓFEJ kampány Magyarországon

http://www.jofej.info.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük