2010. ovember 13-án, szombaton rendezték meg a Magyar Katolikus Újságírók Szövetsége internetes újságírással foglalkozó KatNet szekciójának második szakmai fórumát a budapesti Himfy utcai Szent Imre-plébánián. Neumayer Katalin, a Magyar Kurír főszerkesztője a Magyar Kurírnak a katolikus, egyházi információs hálózatban betöltött helyéről, szerepéről tartott előadást, míg Bokor Tamás, az online média szakértője arra keresi a választ, hogyan hasznosíthatók a közösségi média (Facebook, Iwiw, stb) megosztott tartalmai a hírszolgáltatásban.

2010. ovember 13-án, szombaton rendezték meg a Magyar Katolikus Újságírók Szövetsége internetes újságírással foglalkozó KatNet szekciójának második szakmai fórumát a budapesti Himfy utcai Szent Imre-plébánián. Neumayer Katalin, a Magyar Kurír főszerkesztője a Magyar Kurírnak a katolikus, egyházi információs hálózatban betöltött helyéről, szerepéről tartott előadást, míg Bokor Tamás, az online média szakértője arra keresi a választ, hogyan hasznosíthatók a közösségi média (Facebook, Iwiw, stb) megosztott tartalmai a hírszolgáltatásban.

Neumayer Katalin, a Magyar Kurír főszerkesztője röviden vázolta a Magyar Kurír történetét, visszatekintve az 1911-es alapítás időszakára is és a kommunista diktatúra alatti működésre is. Bemutatta a 2004-ben hírügynükségből internetes hírportállá átalakult Kurír feladatait, kapcsolatrendszerét, a magyar és külföldi hírforrásokat, valamint beszélt a hamarosan teljesen megújuló Magyar Kurír átalakulásáról is.

Bokor Tamás onlinemédia-szakértő, a Combibo Tanácsadó Kft. ügyvezetője Nyilvánvalóan privát című előadásában arra kereste a választ, hogyan hasznosíthatók a közösségi média megosztott tartalmai a hírszolgáltatásban. Bokor Tamás szerint az online kommunikáció közhelyszerű sajátossága, hogy átalakítja a nyilvános és a privátszféra határait. A civil újságírás és az egyre nagyobb számban megjelenő blogok és mikroblogok ezzel párhuzamosan megkérdőjelezik a hitelességet, új értelmet adva e fogalomnak – többek között az újságszerkesztés terén is.

Mindezzel együtt rámutatott, hogy egyre kevesebben tájékozódnak a nyomtatott sajtóból, de még az internetes hírportáloknál is sokkal népszerűbbek a közösségi, vagy pontosabb fordításban társasági oldalak, mint a Facebook és az Iwiw. A Facebookon jelenleg kétmillió magyar felhasználó van fenn, világszerte pedig félmilliárdnál is többen. A médiának, beleértve a katolikus médiát is, ezt ki kellene használnia, és aktívan megjelenni ezeken a webkettes fórumokon.

Elhangzott, hogy egyre fontosabb az interaktivitás, hogy legyen közvetlen visszacsatolás, lehetőség az azonnal reakcióra az olvasók részéről. Bokor Tamás azt arra az alapvető szakmai szabályra is felhívta a figyelmet, hogy fontosak a helyi és kisközösségi hírek, viszont ezek elsődleges megjelenési helye nem az országos, hanem a helyi médiában van.

Ezzel kapcsolatban elhangzott, hogy a felhasználók, olvasók által küldött információkat, híreket mindig a lap szerkesztési elveinek megfelelően át kel szerkeszteni. Az előadások, beszélgetések során emellett a megjelentek annak az ugyancsak alapvető szakmai követelménynek is hangot adtak, hogy fontos a naprakészség, és hogy nem szerencsés, ha egy hírportál, internetes médium egy eseményről több nappal, esetleg akár egy héttel később számol be, mint hogy az megtörtént.

MAKÚSZ/Magyar Kurír/SzG

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük