Kényelmesebb utazás Vác-Budapest között Volvo autóbuszokkal
4 perc olvasás17 darab, klímaberendezéssel és utastájékoztatóval ellátott csuklós Volvo buszt állítottak üzembe a Váci vonalon 2009. február 2-án. Erről adott tájékoztatást a Volánbusz Zrt. Vác város Polgármesteri Hivatalában Fajcsák Lajos, a Volánbusz Zrt. forgalmi és kereskedelmi igazgatója, valamint dr.Bóth János, a város polgármestere, országgyűlési képviselő. Az eseményen megjelent a szomszédos Göd, Sződliget és Dunakeszi képviselője is.
17 darab, klímaberendezéssel és utastájékoztatóval ellátott csuklós Volvo buszt állítottak üzembe a Váci vonalon 2009. február 2-án. Erről adott tájékoztatást a Volánbusz Zrt. Vác város Polgármesteri Hivatalában Fajcsák Lajos, a Volánbusz Zrt. forgalmi és kereskedelmi igazgatója, valamint dr.Bóth János, a város polgármestere, országgyűlési képviselő. Az eseményen megjelent a szomszédos Göd, Sződliget és Dunakeszi képviselője is.
A Volánbusz Zrt. a közép-magyarországi régió jelentős autóbuszos szolgáltatója, amely a BKV és a MÁV mellett jelentős feladatokat lát el a főváros-környéki közszolgálati utazási igények kiszolgálásában.
Az agglomeráció északi részét szolgálja ki a Budapest-Dunakeszi-Göd-Sződliget-Vác, valamint a Budapest-Dunakeszi-Fót-Budapest elővárosi autóbusz vonalcsoport. Ezeken a vonalakon a menetrendszerű buszok évente 1,5 millió km-t tesznek meg. A területet kiszolgáló vonalak jellemzője, hogy a fővárost közelítő irányokon kívül, a Budapest-körüli ipari területek és Vác felé is jelentős számban szállítanak utasokat, utóbbi a kistérség oktatási és foglalkoztatási központjának számít.
Vác polgármestere elmondta, a városban 18 ezer munkahely található, maga a város 12 ezer aktív korú lakossal bír, egy részük Budapestre jár dolgozni, így a fennmaradó helyeken a környékről bejárók végeznek munkát. Vác oktatási központként 9 középiskolával és egy főiskolával bír, a diákok fele bejáró. A helyi kórház 150-170 ezer főnyi népesség ellátásáért felel. Mindez jól jellemzi a helyi és a helyközi közlekedés fontosságát.
A MÁV szerelvényeivel 25 perc alatt érhető el Budapest. Az alternatív közlekedést biztosítja a Volán, amely Vác, Sződliget, Dunakeszi, Fót vonatkozásában évente 2 millió utast szállít.
A nagy utasforgalom kiszolgálására a Volánbusz már korábban is nagy befogadóképességű csuklós autóbuszokat közlekedtetett, de most vált lehetővé a kiszolgált buszok lecserélése új, alacsonypadlós, légkondicionált járművekre, emellett a kiszolgáló infrastruktúra, a csatlakozási pontok korszerűsítésére is.
Az alacsonypadlós járművekre a babakocsival utazók, ill. a mozgáskorlátozottak, kerekes székkel közlekedők is könnyebben feljutnak egy könnyedén (bár kézileg) leereszthető rámpán.
Az utazók tájékoztatását szöveges és hangos tájékoztató rendszer szolgálja.
A tájékoztatást adó vezetők reménye szerint a 120 személy szállítására képes, komfortos „társasgépkocsi" valódi alternatívát jelenthet az egyéni közlekedéssel szemben.
A Volánbusz 2006-2007-es Volvo beszerzései során 32 drb 7700A típusú jármű került hazánkba, a jelenlegi vásárlás ezt az állományt gyarapította újabb 17 darabbal, melyek a Budapest-Vác vonalon közlekednek.
Az új beszerzéssel az állomány átlagéletkora kedvezően, 9,4 évre változik.
A 360 lóerős motorral szerelt autóbuszok a lengyelországi Wroclawban készülnek, a járművekbe épített motor az AdBlue adalék segítségével képes megfelelni az Euro-4 normában megszabott károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Minden futóművük tárcsafékkel van ellátva, blokkolásgátlóval és kipörgésgátlóval, valamint intelligens szabályozású elektronikusan vezérelt fékrendszerrel (EBS) és intelligens szintmagasság-szabályozással (ECAS) van ellátva. A tartós lassítóféket (retarder) a hatfokozatú automatikus működésű ZF nyomatékváltó tartalmazza.
A gépkocsivezető kényelmét állítható, szabályozható csillapítású légrugós vezetőülés, visszagurulást gátló fék, megállófék, állítható kormányoszlop szolgálja. A műszerfal intelligens kijelző révén biztosít információt a jármű pillanatnyi üzemmódjáról és a lehetséges hibákról.
Az új járművek beszerzését a Volánbusz tulajdonosa, az állam, az állami költségvetés finanszírozta.
A karbantartás a cég fóti telephelyén történik, a járművek takarítását, kéthetenkénti mosását alvállalkozók végzik.
A váci Főtérről induló járatok Budapesten az Újpest Városkapu állomásra futnak be, ennek esztétikus rendezése még hátravan…
Szöveg:Harmat Lajos
Kép:Hecks Ferenc/Globalpress