Milyen életkorúak azoknak az internetfelhasználók, akik rákattintanak az online hirdetésekre? Mi az iskolai végzettségük? Férfiak vagy nők? A válasz ezekre a kérdésekre országonként különböző. Töltse le a legújabb Gemius-jelentést „Az online hirdetések hatása a felhasználókra" címmel, és tudjon meg többet róluk.

Milyen életkorúak azoknak az internetfelhasználók, akik rákattintanak az online hirdetésekre? Mi az iskolai végzettségük? Férfiak vagy nők? A válasz ezekre a kérdésekre országonként különböző. Töltse le a legújabb Gemius-jelentést „Az online hirdetések hatása a felhasználókra" címmel, és tudjon meg többet róluk.

A letölthető tanulmány bemutatja azon internetezők szociodemográfiai profilját, akik az online reklámmegjelenéseket generálják, valamint azokét is, akik nem kattintanak. A jelentésből azt is megtudhatjuk, mely piacokon kattintanak a legnagyobb arányban a felhasználók a hirdetésekre, és hol a legmagasabb az átkattintási arány (CTR). Az elemzés a következő közép- és kelet-európai országokra terjed ki: Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Románia, Bulgária, Szerbia és Ukrajna.

 

A tanulmány szerint, Észtországban és Ukrajnában inkább a nők, mint a férfiak kattintanak a hirdetésekre (56% illetve 44%). Ennek épp az ellenkezője tapasztalható Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. Ezekben az országokban a férfiak alkotják a hirdetésekre kattintó internetezők több mint felét.

 

Hasonló különbségek figyelhetők meg az életkor terén. Például a hirdetésre kattintó 16-24 éves internetező korosztály aránya a legmagasabb Ukrajnában (27%) és Romániában (26%), míg a legalacsonyabb Horvátországban (8%).

 

 

 

Iskolai végzettség terén a hirdetésekre kattintó internetezők megoszlása valamennyi vizsgált országban hasonló képet mutat. Minden országban az internetfelhasználók több mint a fele válaszolta azt, hogy középfokú végzettséggel rendelkezik, vagy megkezdett középiskolai tanulmányokat folytat.

 

Iskolai végzettség terén a hirdetésekre kattintó internetezők megoszlása valamennyi vizsgált országban hasonló képet mutat. Minden országban az internetfelhasználók több mint a fele válaszolta azt, hogy középfokú végzettséggel rendelkezik, vagy megkezdett középiskolai tanulmányokat folytat.

 

Az angol nyelvű tanulmány letölthető az alábbi linkre kattintva:

http://files.gemius.pl/Reports/2015/gemiusAdMonitor_soc-dem_plus.pdf

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük