A foci EB végeztével a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség megvizsgálta, hogy hogyan befolyásolta a torna az internetes kereséseket. A kutatás a torna alatti rövidtávú trendeket hasonlította össze, egy-egy napi keresési csúcsok alapján.

 

A foci EB végeztével a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség megvizsgálta, hogy hogyan befolyásolta a torna az internetes kereséseket. A kutatás a torna alatti rövidtávú trendeket hasonlította össze, egy-egy napi keresési csúcsok alapján.

 

A 2016-os labdarúgó Európa-bajnokságon 24 csapat 6 négyes csoportra bontva versengett egymással. Bár sokan vitatják a magas csapatszámot, abban a legtöbben egyetértenek, hogy a legnagyobb pozitívuma a kis csapatok szereplése a mérkőzésen, úgy, mint a torna egyik meglepetése, a magyar válogatott, ami 44 év után ismét bizonyítani tudott.

 

Ronaldora keresünk a legtöbbet

 

Az elmúlt évben az adott ország válogatott játékosaira történő összes keresések alapján felállított sorrend szerint a legtöbbet:

 

  • Portugáliára (9.261.310 átlagos keresés havonta),
  • Spanyolországra (3.316.600),
  • Angliára (2.757.900),
  • Franciaországra (2.275.100),
  • Németországra (2.220.110),
  • Belgiumra (1.568.000),
  • Wales-re (1.429.700),
  • Svédországra (1.240.000),
  • Olaszországra (747.510),
  • és Lengyelországra kerestek (725.340).

 

A portugáloknál Cristiano Ronaldora az elmúlt 12 hónapban önmagában több mint átlag 6 millió keresés történt havonta. A labdarúgó bajnokság idején is a portugál csapatkapitány bizonyult a legnépszerűbb játékosnak a Klikkmánia elemzése alapján, őt követi a francia Antoine Griezmann, a harmadik helyet Gareth Bale foglalja el, a negyedik Mario Gomez, a német válogatott játékosa, az ötödik legtöbbet keresett európai labdarúgó pedig a svéd Zlatan Ibrahimovic.

 

A csapatokkal kapcsolatos keresési trendeket nézve elmondható, hogy folyamatosan nőtt az érdeklődés az egyes válogatottak iránt. A legnépszerűbb csapat a torna ideje alatt a bajnok portugál válogatott, akiket a németek, az olaszok, az angolok és a franciák követnek. A mérkőzések idején egy adott csapat iránti érdeklődés mindig növekszik, viszont a kiesés után elenyésző a keresések száma, amit jól példáz a sereghajtók között is az angol majd az olasz válogatott szereplése utáni minimális keresési átlag.

 

 

Király Gábor a király

 

A legnépszerűbb magyar játékos a tornát megelőző egy évben a Google keresések havi átlaga alapján Dzsudzsák Balázs (9.900 keresés), akit Király Gábor (6.600), Gera Zoltán (4.400), Szalai Ádám (4.400), és Kleinheisler László (3.600) követ. A 2016-os EB alatt ez a sorrend átalakult: a sort Király Gábor vezeti, aki a szürke mackónadrágjával és nagy védéseivel egész Európa szívébe belopta magát. A csapatkapitány Dzsudzsák Balázs a bajnokság ideje alatt a második legkeresettebb játékos volt, akit a fiatal felfedezett Szalai Ádám követ, akire az első és az utolsó mérkőzés ideje alatt kerestek kiemelkedő számban. Gera Zoltán a 2016-os Foci-EB utolsó csoportmérkőzésén a már nyertes csapatnak rúgott góljával kiérdemelte a bajnokság legszebb gólját, valamint a meccs utáni időszakban Király Gábor után az ő nevére kerestek a legtöbbet, ezáltal a június 22-ei pár napban ő számított a második legkeresettebb magyar játékosnak.

 

Bernd Storck a TOP edzők között

 

A magyaroknak Bernd Storck német edzővel sikerült kijutniuk a bajnokságra, és szép eredményt elérniük. Storck szakmai sikerét alátámasztja, hogy a Klikkmánia elemzése alapján a hatodik legnépszerűbb edzőnek számított európai viszonylatban a legsikeresebb magyar meccsek időszakában. A torna ideje alatt olyan nagy nevek mellett szerepelhet, mint az olaszok edzője, Antonio Conte, akire a legtöbbet kerestek. A második legtöbb keresés Roy Hodgson nevére érkezett, a harmadik helyet Didier Deschamps foglalja el, akit Fernando Santos és Joachim Löw után a magyar csapat edzője követ.

 

,,Az idei Foci EB rengeteg meglepetéssel nyűgözte le a labdarúgás szerelmeseit, ezért szerettük volna megmutatni, hogy formálja át egy ilyen nagy volumenű esemény, ha csak időlegesen is a keresési átlagokat. A keresőmarketingnek és a keresőoptimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van, amit minden szegmensben érdekes és érdemes kihasználni"- mondta el Asztalos Levente a Klikkmánia ügyvezető igazgatója.

A Klikkmánia Magyarország első Google Partneri minősítéssel rendelkező ügynöksége. Elsősorban az internetet aktívan használó vállalatok számára kínál költséghatékony, teljesítményorientált megoldásokat és tanácsadást. Fő tevékenysége a nagy költségvetésű, komplex keresőmarketing és egyéb performance marketing kampányok tervezése és folyamatos menedzsmentje, erős mobil fókusszal.

www.klikkmania.hu

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük