Beethoven valamennyi művét át szeretné írni orgonára Király Csaba, aki tanúbizonyságot tett már arról, milyen technikai biztonsággal és zenei elmélyültséggel képes nemcsak interpretálni, de meghangszerelni szimfonikus remekműveket orgonán és zongorán egyaránt. 

 

  
     
    

Beethoven valamennyi művét át szeretné írni orgonára Király Csaba, aki tanúbizonyságot tett már arról, milyen technikai biztonsággal és zenei elmélyültséggel képes nemcsak interpretálni, de meghangszerelni szimfonikus remekműveket orgonán és zongorán egyaránt. 

 

  
     
    
2008-as tavaszi Müpa-koncertje után idén 2010. október 14-én lép színpadra, hogy most – kizárólag az orgona mellett – új köntösben mutasson be a közönségnek egy sor szimfóniatételt Beethoven örökségéből. maga a válogatás is figyelemre méltó, hiszen melyik Beethoven-rajongó ne hallgatná meg szívesen a VII. szimfónia II., Gyászinduló-tételét, az V., Sorsszimfónia nyitó tételét és a IX. szimfónia Scherzóját azon az orgonán, amelyen egyedülállóan sokféle effektus hozható létre?

Király Csaba joggal érezhette úgy, hogy ha egyaránt sikerül a lassú és gyors, a vidám és gyászos alaphangulatú tételek számára megtalálni az adekvát megjelenési formát orgonán, miért ne merne más népszerű opuszokhoz is hozzányúlni? Az elhatározást tett követte, és így Stravinsky Petruskája, valamint Verdi Requiemjének híres Dies Irae tétele is helyet kapott abban a programban, amellyel 2010. október 14-én lép Király Csaba a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem színpadára.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük