Kivel beszélget? Mit hallgat? Szereti-e a reklámot? Milyen márkákat ismer? Mire gyűjt? – Hiánypótló kutatás a gyerekekről
A 8-14 évesek kommunikációs- és fogyasztói, valamint életmódbeli szokásait vizsgálta a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet. A kutatásban résztvevő 2000 tanuló reprezentálja az ország kiskamaszait. Megkérdezésük szülői jelenlét mellett, a saját otthonukban, CAPI – laptopos – módszerrel történt.
A 8-14 évesek kommunikációs- és fogyasztói, valamint életmódbeli szokásait vizsgálta a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet. A kutatásban résztvevő 2000 tanuló reprezentálja az ország kiskamaszait. Megkérdezésük szülői jelenlét mellett, a saját otthonukban, CAPI – laptopos – módszerrel történt.
A Kid.comm hazánkban és a nemzetközi gyakorlatban is egyedülállóan átfogó, széles spektrumú kutatás. A közvetlen mikrokörnyezetükkel (család, iskola, barátok) folytatott interakciók mellett vizsgálja a gyerekek klasszikus médiafogyasztási szokásait, a reklámokkal, a vásárlással, s különböző termékek fogyasztásával kapcsolatos attitűdjüket, szabadidős tevékenységüket.
Átlagosan félórát vett igénybe a kérdőívek közös kitöltése, újabb 10 percben pedig a szülők válaszoltak a nekik feltett kérdésekre. Önkitöltős napló is maradt a gyerekeknél, amelyet egy héten keresztül töltöttek tartalommal. A feltett kérdések relevanciájának, érthetőségének ellenőrzése céljából kvalitatív felmérés előzte meg a kutatást. Az anyagok szakmai összeállításában gyermekpszichológusok segítettek. A kutatás a szigorú szakmai előírásoknak megfelelően a szülők hozzájárulásával készült, a gyerekek az együttműködésért az adatfelvétel lezárultával az egyik szponzor által felajánlott ajándékok közül kaptak.
Érdekes tapasztalat, a nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is kiderült, hogy a gyerekek nem csak a kifejezetten nekik szánt termékek, hanem a család más vásárlásaira, beszerzéseire is komoly hatással vannak.
A gyerekeknél a kedvenc TV-adók és rádiók listáját a felnőttek körében is népszerű csatornák vezetik, de előkelő helyen szerepelnek a kifejezetten nekik sugárzó televíziók is. Ez nem egészen igaz a legkedveltebb internetes oldalakra, ezek közül a gyerekek számára készülő weboldalakat megelőzik például a különböző közösségi oldalak.