Korszerű felújítás a 86-os úton, az ország egyik legleterheltebb főútjának egy szakaszán
2 perc olvasás
Ünnepélyesen átadták az autósoknak a 86-os főút Zalalövő és Rédics közötti felújított szakaszát. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elkészült 25+2 kilométeres útszakasz augusztus 16-ai, szerdai átadási ceremóniáján részt vett Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára.
Ünnepélyesen átadták az autósoknak a 86-os főút Zalalövő és Rédics közötti felújított szakaszát. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elkészült 25+2 kilométeres útszakasz augusztus 16-ai, szerdai átadási ceremóniáján részt vett Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára.
„Nemcsak arról van szó, hogy újraaszfaltozunk egy utat, vagy megerősítjük a burkolatát, hanem javítjuk a környékbeli településen élők életminőségét, még ha csak egy járdaszigettel, padkarendezéssel, vagy a buszövezetek kialakításával is" – mondta Völner Pál az átadási ceremónián.
A 86-os Magyarország egyik legleterheltebb útja, így a felújításnak köszönhetően Zala megye mellett országosan is jelentősen javulnak a közúti közlekedés feltételei. A Zalalövő és Rédics közötti 25 km-es, valamint Zalalövő és a megyehatár közötti 2 km-es szakasz korszerűsítése eredményeképpen egyúttal megkönnyebbülhetnek az út mentén, illetve közelében élők is, hiszen az utat a jelentős tranzitforgalom az elmúlt években lényegében teljesen tönkretette.
Emiatt megerősítették a felújított útszakasz burkolatának teherbírását 11,5 tonnás tengelysúly terhelésre. Emellett a munkálatok részeként felújítottak hét hidat, kialakítottak három új csomópontot és forgalomcsillapító szigeteket, valamint egy új autóbusz-fordulót is építettek.
A kivitelezési munkákat a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes COLAS Konzorcium végezte, amelynek vezetője a Colas Út Zrt., tagja pedig a Colas Alterra Zrt. A kivitelezés szerződéses összege nettó 3 457 922 456 Ft volt.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg.