A közösségi vásárlás nem csak Magyarországon, hanem világszerte forradalminak számító sikeres e-commerce üzleti modell, mely a Groupon cég 2008 novemberi chicagói indulása óta egyre nagyobb szerepet kap az online szolgáltatások hatására átrendeződő üzleti környezetben.

A közösségi vásárlás nem csak Magyarországon, hanem világszerte forradalminak számító sikeres e-commerce üzleti modell, mely a Groupon cég 2008 novemberi chicagói indulása óta egyre nagyobb szerepet kap az online szolgáltatások hatására átrendeződő üzleti környezetben.

Magyarországon 2010 nyarán jelentek meg az első közösségi vásárlási oldalak, azóta a piacot uraló cégek megközelítették, a mára 29 országban jelen lévő Rebate Networks-höz tartozó Kupon Világ – 2010 novemberi indulása ellenére – áprilisban elsőként el is érte a 100 milliós havi árbevételt. Heissam Hartmann, a Rebate Networks kelet-európai alelnöke a Kupon Világ fél éves indulása alkalmából rendezett mai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a magyar piac e-commerce területen kiemelkedik a régióban. A Rebate Networks nagyon elégedett a Kupon Világ eddigi dinamikus növekedésével, ezért mostantól még többet fektet be a hazánkban piacvezető közösségi vásárlási rendszerbe. Németh Norbert, a Kupon Világ operatív igazgatója szerint év végéig elérik az 1 milliárdos forgalmat is.

 

 

 

 

A sajtótájékoztatón Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető igazgatója a közösségi vásárlási rendszer működését ismertette. Elmondta, hogy a közösségi vásárlási rendszerek népszerűségének titka a win-win-win modellben rejlik, mely biztosítja, hogy az üzletben résztvevő minden szereplője nyerjen. Ez azt jelenti, hogy mivel egyszerre sokan vesznek azonos szolgáltatást, vagy terméket, a vevők azt jelentős kedvezménnyel vásárolhatják meg, míg a kereskedők egyszerre sok új vásárlót kapnak, nagy ismertségre tesznek szert. A harmadik fél egy jól kidolgozott üzleti modell révén az érdekeket összehangolja és egy mindenki számára kedvező árképzést dolgoz ki, amiért részesedést kap az eladásból.

 

 

 

 

Németh Norbert, a Kupon Világ operatív igazgatója elmondta, hogy novemberi indulásuk óta havonta 40-50 százalékkal nőtt a forgalmuk, így érték el azt, hogy áprilisban elsőként lépték át a havi 100 milliós forgalmat, tervei szerint év végére pedig elérik az 1 milliárdos forgalmat is. Ezt követően röviden bemutatta a hazai közösségi vásárlási szektort, majd részletesen kitért a konkurensek elemzésére, piaci részesedésük megoszlására és eladási statisztikáira. A megváltozó hazai vásárlói igényekhez jól igazodik a Kupon Világ által megvalósított a közösségi médiára támaszkodó vásárlási rendszer. A vásárlók a napi ajánlatokról a közösségi média (Facebook) felületén, illetve elektronikus hírlevélben kapnak tájékoztatást. Ezért kulcsfontosságú, hogy egy cég mennyi hírlevélre feliratkozóval és rajongóval bír. Számszerűen a legtöbb Facebook rajongója áprilisban a két hónappal korábban indult Bónusz Brigádnak volt, összesen 140 ezer, a Kupon Világ 83 ezer fővel a második, míg a következő szereplő a Napi Tipp 43 ezer lájkolóval. Ehhez jön hozzá a Kupon Világ esetében több mint 330 ezer hírlevélre feliratkozó és a kuponvilag.hu közel havi 450 ezer egyedi látogatója, akik szintén értesülnek az aktuális ajánlatokról.

 

 

 

 

A Kupon Világ operatív igazgatója ismertette a piaci szereplők havi forgalmát is, ami a weboldalakon látható kuponeladási adatok alapján vethető össze. Ebből jól látszik, hogy a cég áprilisban a versenytársak közül elsőként lépte át a 100 milliós bevételt, ezzel indulása óta összesen 236 milliós forgalmat bonyolított, aminél egyedül az egy hónappal korábban indult Napi Tipp bevételei magasabbak valamivel, de ha a website-ok saját indulásukól számított 6 hónapos forgalmát tekintjük, akkor elmondható, hogy azonos idő alatt a Kupon Világ bonyolította a legnagyobb forgalmat.

 

A korábbi indulás nem minden esetben jelenti azt, hogy az adott cég nagyobb forgalmat is bonyolít. A kuponeladások tekintetében például a piaci szereplők közül az indulás óta a legtöbb kupont a Kupon Világ (77 726 darab) a második legtöbbet a Bónusz Brigád (62 831 darab) adta el. Az ajánlatok számában is sok jelentős eltérés mutatkozik, de a sorrend azonos.

 

Az operatív igazgató zárszóként örömét fejezte ki, hogy a Kupon Világ 6 hónapos fennállása óta mintegy 300 millió forintot spórolt meg felhasználóinak, és több tízezer új ügyfelet szerzett partnereinek, ami jól bizonyítja, hogy a közösségi vásárlás valóban megéri minden résztvevőnek.

 

Kurucz Imre, az NRC fejlesztési igazgatója a cég áprilisban közösségi vásárlásról készített kutatásáról beszélt. Ebből kiderül többek között, hogy a közösségi vásárlást kipróbálók között a kedvezményes éttermi szolgáltatások a legnépszerűbbek. Előadásában kifejtette, hogy Az NRC becslése szerint 2011 végére a felnőtt internetezők 10-12 százaléka (kb. 400 ezer ember)
vásárol közösségi vásárló oldalakon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük