A kémia és a biológia a mai napig a gyerekek többségének nem más, mint egy megfoghatatlan, képletekkel és törvényekkel teli terület. Kreativitással és interaktív bemutatókkal azonban ez könnyen áthidalható: a Bayer MSMS Tudáspont arra vállalkozott, hogy bővítse a diákok ismeretanyagát és látványos kísérletek segítségével megkedveltesse velük a természettudományos tantárgyakat.

 

A kémia és a biológia a mai napig a gyerekek többségének nem más, mint egy megfoghatatlan, képletekkel és törvényekkel teli terület. Kreativitással és interaktív bemutatókkal azonban ez könnyen áthidalható: a Bayer MSMS Tudáspont arra vállalkozott, hogy bővítse a diákok ismeretanyagát és látványos kísérletek segítségével megkedveltesse velük a természettudományos tantárgyakat.

 

2014 szeptemberében a Bayer Hungária hazánkban is elindította „Making Science Make Sense" elnevezésű oktatási programját. A program alapvető célkitűzése volt, hogy a 10-14 éves korosztály a tapasztalati, élményalapú tanulás által megkedvelje a természettudományokat. Az idei tanévben több mint ezer kisdiák volt részese a Bayer MSMS Tudáspont interaktív bemutatóinak.

 

„Fantasztikus lehetőség volt a diákok számára a Bayer workshopján részt venni, hiszen interaktív módon megtanulni és megtapasztalni a kémia, a biológia és a fizika törvényeit sokkal izgalmasabb, mint a tankönyvben leírt és számukra megfoghatatlan tananyag. Inspirációt jelentett a pedagógusoknak is a rendezvénysorozat és egyértelmű pozitív visszajelzés, hogy a gyerekek lelkesen várják a további kísérleteket, és bátrabban tesznek fel kérdéseket a tanórákon." – nyilatkozta Bánkiné Nyúl Márta, a dabasi Táncsics Mihály Gimnázium matematika-kémia szakos tanára.

 

A program indítását megelőzően a Bayer kutatást végzett a felső tagozatos biológia szakos tanárok körében. Az eredmények azt mutatták, hogy a természettudományok oktatása hálás feladat, a diákok érdeklődők egészen addig, amíg a téma lehetővé teszi a valóban látványos szemléltetőeszközök, kísérletek alkalmazását. Ám onnantól kezdve, hogy számukra elvont fogalmakat és képleteket kell megtanulni – kiváltképp a kémia, biokémia esetében – a tanulók lelkesedése eltűnik és legrosszabb esetben „feladják" a tanulást.

A munkaerőpiacon már egyértelmű jelei vannak a természettudományos végzettségű szakemberek hiányának, így fontos lenne egyrészt e tantárgyak megszerettetése, másrészt a diákok érdeklődésének fenntartása pályaorientációs programok segítségével.

 

Az MSMS Tudáspont programjain résztvevő, több mint 1 000 gyerek 80%-ának pozitív irányba változott a véleménye a természettudományokról a workshop után: lelkesen számoltak be élményeikről tanáraiknak, szüleiknek; és sokan önszorgalomból tovább gyakorolták a kísérleteket.

 

„Sokat jelentett és egyben nagyon pozitív példa volt a diákoknak, hogy a Műszaki Egyetem hallgatói mutatták be a látványos kísérleteket. Több gyermek például az otthon is elvégezhető lávalámpa-kísérletet készítette el karácsonyra a szüleinek, amivel nagy sikert arattak"– tette hozzá Bánkiné Nyúl Márta.

 

Az eredmények és a rengeteg pozitív visszajelzés alapján a szervezők a folytatás mellett döntöttek: a Bayer MSMS Tudáspont megújult formában és névvel ősztől ismét várja majd a program iránt érdeklődőket.

A Bayer az élettudományok egészségügyet és mezőgazdaságot érintő területein működő globális nagyvállalat. Termékei és szolgáltatásai az emberiség jólétének és életminőségének javításának szolgálatában állnak. Ezzel párhuzamosan arra törekszik, hogy innovációival, növekedésével és magas jövedelemtermelő képességével értéket teremtsen. A Bayer felelős vállalatként elkötelezett a fenntartható fejlődés elvei és annak társadalmi és etikai normái mellett. 2015-ben a vállalat 116482 embert foglalkoztatott és 46,3 milliárd eurós árbevételt ért el. A K+F ráfordítások elérték a 4,3 milliárd eurót. Ezek az adatok tartalmazzák a Cavestro néven 2015-ben kivált és önállóan tőzsdére vezetett high-tech polimer üzletág számait is. További információkért látogasson el a www.bayer.com weboldalra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük