Első pillantásra kiderül, hogy valaki tanulta és szereti csinálni a vendéglátást, vagy csak megélhetési pincér. Már hivatalosan is elkezdődött Budapest felszolgálóinak megmérettetése, szeptemberig bárki szavazhat kedvenceire. A "Legbarátságosabb pincér" versenyre bármilyen magyar felszolgálót nevezhetnek az étteremvezetők egy egyszerű adatlap kitöltésével a világhálón, a legjobbak pedig kollégáikkal és munkáltatóikkal együtt értékes nyereményekhez juthatnak. Az akció célja, hogy a vendégek barátságos és szakmailag felkészült pincérekkel találkozzanak az éttermekben.

 

Első pillantásra kiderül, hogy valaki tanulta és szereti csinálni a vendéglátást, vagy csak megélhetési pincér. Már hivatalosan is elkezdődött Budapest felszolgálóinak megmérettetése, szeptemberig bárki szavazhat kedvenceire. A "Legbarátságosabb pincér" versenyre bármilyen magyar felszolgálót nevezhetnek az étteremvezetők egy egyszerű adatlap kitöltésével a világhálón, a legjobbak pedig kollégáikkal és munkáltatóikkal együtt értékes nyereményekhez juthatnak. Az akció célja, hogy a vendégek barátságos és szakmailag felkészült pincérekkel találkozzanak az éttermekben.

 

Már mindannyian találkoztunk mosolygós, precíz, udvarias felszolgálókkal, de biztosan Ön is érezte már magát kellemetlenül egy-egy étteremben. A magyar vendéglátásnak régre visszanyúló hagyományai vannak, de mára sajnos egy kissé megkopott a fénye. "Annak idején óriási presztízst jelentett pincérnek lenni, de sajnos sok mai felszolgálóban már nincs meg a szakmai alázat és a vendégekkel szembeni tisztelet. Vannak, akik komolyan veszik a munkájukat és mindent beleadnak, de van, aki nemtörődömségből nem foglalkozik megfelelően a vendégekkel. A Legbarátságosabb pincér versennyel szeretnénk most felkavarni egy kicsit az állóvizet, hogy a vendéglátásban dolgozók újra ráébredjenek a barátságosság és a szakmai felkészültség fontosságára" – meséli az akció egyik megálmodója, Horváth Tibor.

 

Tibor szerint első pillantásra kiderül, hogy valaki tanulta és szereti csinálni a vendéglátást, vagy csak megélhetési pincér. "A felszolgálók az üzletek tükrei, ezért arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy annyit mosolyogjanak munka közben amennyit csak tudnak. A barátságosság mellett természetesen a szakmaiság is fontos szempont, ezért a verseny ideje alatt előadásokkal és workshopokkal is készültünk az érdeklődőknek" – mondja. Az ingyenes és díjköteles képzéseken a Pincér Akadémia épületében bárki részt vehet, ezek időpontjairól és témáiról a http://www.legbaratsagosabbpincer.hu/eloadasok.html weboldalon bővebb tájékoztatás található.

 

A "Legbarátságosabb pincér" versenyre augusztus végéig bármely budapesti étterem nevezheti felszolgálóját az akció weboldalán (www.legbaratsagosabbpincer.hu ) kitöltött egyszerű adatlap segítségével. A felszolgálók ugyanitt augusztus végéig várják a vendégek értékeléseit, mindenki egy gombnyomással szavazhat favoritjára. A legbarátságosabb pincérek, kollégái és munkáltatóik végül értékes nyereményekhez jutnak majd a szervezők és támogatók jóvoltából.

 

"Azt remélem, hogy ez valaminek a kezdete, és az elkövetkezendő években a felszolgálók és az éttermek is presztízs kérdést csinálnak majd a versenyre való nevezésből, na meg persze a kimagasló szereplésből" – meséli Horváth Tibor, a Pincér Akadémia ügyvezető igazgatója, aki szerint a megfelelő vendéglátói képességek elsajátításának egyik legegyszerűbb módja egy intenzív tanfolyam elvégzése, amely szakavatott tanárok segítségével rávilágít a felszolgálók mai feladataira, megismerteti őket a gasztronómia világával és felkészíti őket váratlan szituációkra is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük