Az elvégzett tesztek célja az volt, hogy felmérjék, megfelelőek-e az LTE-hálózatok a kommunikációalapú vonatirányításhoz és a többcélú megoldásokhoz. Az LTE-hálózatokat a Bombardier késleltetésre és csomagvesztésre vonatkozó követelményei, illetve azon képesség szerint tesztelték, amely a biztonság szempontjából kritikus fontosságú alkalmazások előtérbe helyezését segíti.

Az elvégzett tesztek célja az volt, hogy felmérjék, megfelelőek-e az LTE-hálózatok a kommunikációalapú vonatirányításhoz és a többcélú megoldásokhoz. Az LTE-hálózatokat a Bombardier késleltetésre és csomagvesztésre vonatkozó követelményei, illetve azon képesség szerint tesztelték, amely a biztonság szempontjából kritikus fontosságú alkalmazások előtérbe helyezését segíti.

A jövőbeni, LTE-kommunikáción alapuló vonatirányítási rendszerek lehetővé teszik majd a vonatüzemeltetők számára a forgalom hatékonyabb és biztonságosabb irányítását. Az Ericsson (NASDAQ:ERIC) és a Bombardier közös szimulációs tesztsorozatot hajtott végre az LTE-hálózatok vasúti alkalmazására 200 km/óra sebességig. Összesen 11 tesztet végeztek el laboratóriumi körülmények között, hogy megállapítsák, megfelelőek-e az LTE-hálózatok a kommunikációalapú vonatirányításhoz (CBTC) és olyan többcélú megoldások működtetéséhez, mint a zártkörű televíziós (CCTV) és hangátviteli hálózatok, a platforminformációk, a hirdetések és a Wi-Fi-kapcsolatok biztosítása az utasok számára.

A CBTC nagy felbontású helymeghatározást és nagy kapacitású adatkommunikációt  használ az automatikus vonatvédelmi, üzemeltetési és felügyeleti funkciók biztosításához. A vonatokra vonatkozó pontosabb helyadatok segítségével az üzemeltetők hatékonyabban és biztonságosabb módon irányíthatják a forgalmat. A CBTC-rendszerek megbízhatóbbak, mint a régebbi vonatirányítási rendszerek, kevesebb pályamenti felszerelést igényelnek, rendelkeznek beépített redundanciával, és lehetővé teszik az üzemeltetők számára a  vonatok és a vágányok optimálisabb kihasználását azzal, hogy gyorsan és hatékonyan reagálnak a felmerülő szükségletekre.

A CBTC-tesztekben az LTE-hálózatok messze a 100 ezredmásodperces küszöbérték alatti feltöltési és letöltési késleltetést értek el, illetve közel nulla mértékű csomagveszteséget.

Charlotta Sund, az Ericsson ipari és társadalmi ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője elmondta: „A mostanáig elvégzett tesztek eredményei rendkívül ígéretesek, a jövőben pedig számos különféle modemet fogunk tesztelni, hogy óriási teljesítményű LTE-hálózatokat biztosíthassunk a vasúti alkalmazásokhoz. Célunk, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk ki, amelyek nagyobb vasúti biztonságot nyújtanak a kommunikációalapú vonatirányítás és a CCTV segítségével, és emellett az utasszórakoztatást is magasabb szinten valósítják meg."

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük