Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár és Érsek Árpád, a szlovák Közlekedési, Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium államtitkára társelnökletével tizenkettedik ülését tartotta a kétoldalú Infrastruktúra Vegyesbizottság 2012. február 7-én, Pozsonyban. A testület megvitatta a határon átnyúló vasúti fejlesztések, a vasúti teherforgalmi együttműködések lehetőségeit. A felek áttekintették a tervezett közúti szerződések aktuális helyzetét.

 

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár és Érsek Árpád, a szlovák Közlekedési, Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium államtitkára társelnökletével tizenkettedik ülését tartotta a kétoldalú Infrastruktúra Vegyesbizottság 2012. február 7-én, Pozsonyban. A testület megvitatta a határon átnyúló vasúti fejlesztések, a vasúti teherforgalmi együttműködések lehetőségeit. A felek áttekintették a tervezett közúti szerződések aktuális helyzetét.

 

A két ország között korábban fennállt közlekedési kapcsolatok helyreállítását, az új összeköttetések létesítését jelentősen felgyorsíthatja egy aláírás előtt álló keretegyezmény. Jelenleg bármely határmenti infrastruktúrafejlesztés kizárólag államközi megállapodás alapján indítható. Az előkészített megállapodás alapján a kisebb léptékű építkezések (pl. helyi közutak, kerékpárutak) esetén elegendő lesz a beruházóknak megállapodniuk. A keretegyezményt a felek még februárban aláírhatják.

 

Folyamatban van az Ipolydamásd-Helemba és Vámosmikola-Ipolypásztó közti hidak megépítéséről szóló egyezmények szövegének véglegesítése is. Február végén adják át a forgalomnak a második új Ipoly-átkelőt, a szécsényi Katalin hidat.

 

A felek tárgyaltak a Távol-Kelet és az EU közötti áruforgalom vasútra terelése érdekében megtehető közös lépésekről is, vizsgálták az Ágcsernyő-Csap-Záhony vasúti háromszög összehangolt használatának lehetőségeit. A szlovák delegáció a vasúti közlekedéssel foglalkozó szakértői munkacsoport létrehozását kezdeményezte. A felvetést a magyar küldöttség a közúti kapcsolatok területén korábban létrejött hasonló fórum kedvező működési tapasztalatainak ismeretében támogathatónak tartotta.

 

2011 a kétoldalú közlekedési kapcsolatok fejlődése szempontjából rendkívül eredményes évnek bizonyult. A magyar és a szlovák kormány az összehangolt tervezés és építés érdekében júniusban kijelölte a Miskolc és Kassa közötti gyorsforgalmi út határmetszéspontját. Nyár óta ismét nyitott a gépjárműforgalom előtt a sátoraljaújhelyi határhíd. Az Új Széchenyi Terv nemzeti programjának részeként új Duna-híd teremt majd összeköttetést Komárom és Révkomárom között. A fejlesztésről szóló megállapodás szintén előkészítés alatt áll. Sorra épülnek a határon átnyúló kerékpárutak is Magyarország és Szlovákia között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük