A Workania internetes állásportál (http://www.workania.hu/) 2010. január 25-én – az intenzív marketingkommunikációs kampányának nyitónapján hozta nyilvánosságra a magyarországi álláskeresési szokásokat felmérő, országos kutatásának eredményeit, melyet 2009. októberében végeztek el. Hazánk demográfiai jellegzetességeinek (nem, életkor, iskolai végzettség, lakóhely és régió szerinti) figyelembevételével lefolytatott reprezentatív felmérés teljes mintája ezúttal 1010 személy volt.

 

A Workania internetes állásportál (http://www.workania.hu/) 2010. január 25-én – az intenzív marketingkommunikációs kampányának nyitónapján hozta nyilvánosságra a magyarországi álláskeresési szokásokat felmérő, országos kutatásának eredményeit, melyet 2009. októberében végeztek el. Hazánk demográfiai jellegzetességeinek (nem, életkor, iskolai végzettség, lakóhely és régió szerinti) figyelembevételével lefolytatott reprezentatív felmérés teljes mintája ezúttal 1010 személy volt.

A kutatás eredményei szerint az elmúlt 12 hónapban a 18-24 év közötti korcsoport 46%, a 25-34 közöttiek 41%-a, a 45-54 év közöttiek 34%-a keresett munkát. A jelenleg diákok közül 49%, a munkanélküliek 88%-a nézett új munkalehetőség után ezen időszak alatt.

2009-ben a megkérdezettek 28%-a keresett rövid vagy hosszú távú munkalehetőséget magának, esetleg valaki másnak – ez az arány csak egy százalékkal magasabb az egy évvel korábbi adathoz képest.

A 18-54 év közöttiek 36%-a tervezi, hogy a következő egy éven belül állást fog keresni – magának vagy ismerősének. A 18-24 évesek 49%-a, a 25-34 év közöttiek 40%-a, a 45-54 év közötti korcsoport 33%-a tervei közt szerepel álláskeresés a következő 12 hónapban.

A munkakeresés során használt források közül a megkérdezettek 56%-a válaszolta, hogy barátok, rokonok, ismerősök megkérdezését is igénybe vette vagy ezt tervezi.

A nyomtatott hirdetéseket használja a válaszadók kicsit több mint fele – 54%-a, az internetet alig több mint egyharmaduk veszi igénybe az álláskeresés során.

Az internet hozzáféréssel rendelkezők között már magasabb a világháló népszerűsége, közülük 65% válaszolta, hogy az internet kínálta lehetőségeket használja elsősorban az álláskeresés során.

Az érettségizettek 52%-a, diplomával rendelkezők 68%-a, a diákok 69%-a keres az interneten állást.

A keresés során igénybe vett források, csatornák tekintetében változások figyelhetők meg. A felmérés adatai szerint az egy évvel korábbihoz képest többen veszik igénybe a személyes kapcsolataikat, valamint némi növekedés tapasztalható az internet, mint forrás használata esetében, a nyomtatott hirdetések vonatkozásában viszont csökkenés látszik.

Míg 2008-ban a válaszadók 47%-a jelölte meg a barátokat, ismerősöket, mint igénybe vett forrást, 2009-ben már 56%-uk. A nyomtatott hirdetéseket 2008-ban a válaszadók 60%-a böngészte, 2009-ben 54%-uk. 2008-ban a megkérdezettek 33%-a keresett interneten állást, 2009-ben 36 %-uk.

A felmérés megállapításai alapján valószínűsíthető, hogy a jövőben egyre több magyarországi cég veszi majd igénybe a Workania kedvezményesen előfizethető új online kiválasztási rendszerét, a MARK-jelölt menedzsmentet is, melynek célja a kiválasztási folyamat és a toborzás egyszerűbbé és átláthatóbbá tétele. Ez a praktikus és felhasználóbarát eszköz a pályázatok során beérkező nagy mennyiségű önéletrajz feldolgozásában és rendszerezésében nyújt leginkább segítséget a HR-szakembereknek. A kiválasztási folyamatban részt vevő munkatársak az álláskeresők teljes profilját (a folyamat során kapott értékelésekkel együtt) egy helyen és online kezelhetik. A rendszer végigkíséri a felhasználót a folyamat pontosan meghatározott szakaszain – a beérkező önéletrajz regisztrálásától kezdve egészen a pályázó alkalmazásáig vagy elutasításáig. Mivel a rendszer a portál egyik új online szolgáltatása, további előnye, hogy a felhasználásához nincs szükség kiegészítő szoftver alkalmazására.

Az elmúlt évben a munkaerő-piaci körülmények jelentősen átalakultak. A Workania állásportálon megháromszorozódott az álláshirdetésekre jelentkezők száma. Ezért is lehet hasznos a MARK, amely az eddigi visszajelzések alapján pozitív fogadtatásban részesült. A tapasztalatok alapján a felhasználók időt, pénzt és energiát takaríthatnak meg. A rendszer a Workania ügyfelei számára ingyenesen elérhető.

2010. január 25-én a Workania országos televíziós kampányt indított több országos kereskedelmi és kábelcsatornán. (A spotok – többek között -, az RTL Klub, a Film+, a Cool TV és a Discovery Channel csatornákon láthatók.). Az átfogó brandkampány célja, hogy a hirdető ügyfelek minden esetben elégedettek legyenek az oldalon megjelenő álláshirdetések hatékonyságával.

Ugyancsak január végén indul a havi rendszerességgel megjelenő HR szakmai hírlevél, melyben a cég nemzetközi hátterét kihasználva nem csak Magyarországot, hanem a szomszédos országokat érintő munkaerő-piaci témákkal is foglalkozik. Az elektronikus formátumban terjesztett új szakmai hírlevelet a Workania regisztrált ügyfelei kapják.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük