Az autók május 9-én indultak Münchenből és összesen 4200 km-t tettek meg 9 nap alatt, 9 európai fővárost érintve. Ennek keretében a Magyar Elektromobilitás Szövetség egész napos emobilitás kiállítást szervezett a Westend City Center Tetőteraszán, ahol Magyarországon is elérhető elektromos járműveket tekinthettünk meg. A rendezvény célja a környezetkímélő autózás népszerűsítése.

 

Az autók május 9-én indultak Münchenből és összesen 4200 km-t tettek meg 9 nap alatt, 9 európai fővárost érintve. Ennek keretében a Magyar Elektromobilitás Szövetség egész napos emobilitás kiállítást szervezett a Westend City Center Tetőteraszán, ahol Magyarországon is elérhető elektromos járműveket tekinthettünk meg. A rendezvény célja a környezetkímélő autózás népszerűsítése.

 

A rally amellett, hogy népszerűsíti a környezetkímélő autózást, fontos tapasztalatokkal gazdagítja a szakmát az elektromos járművek nagy távolságok során történő használatáról. A rendezvény kiváló lehetőséget jelentett arra, hogy Magyarország újabb jelét adja az elektromobilitás iránti elkötelezettségének. Az eseményen beszédet mondott Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, a rendezvény fővédnöke. Beszédében felidézte a régi viccet, miszerint egy golflabda is hosszabb utat tesz meg, mint egy elektromos autó, ami mára már nem igaz, hiszen 4-500 km-t képesek töltés nélkül megtenni.

 

Nagy iramban közelítünk Európához elektromobilitás terén. A Magyar Elektromobilitás Szövetség aktívan dolgozik azon, hogy Magyarország meghonosítsa az elektromos autózás Európában bevált gyakorlatait, ezáltal is elősegítve a Magyarország elektromobilitás terén vállalt kötelezettségeinek teljesítését. A szövetség régiós és európai szintű szakmai együttműködések révén kívánja megerősíteni Magyarország szerepét Európa elektromobilitási térképén, saját keretei közé beépítve a külföldi üzleti és szabályozási modelleket – hangzott cl az eTourEurope budapesti állomásán megrendezett eseményen.

 

„Azáltal, hogy a Magyar Elektromobilitás Szövetség az európai elektromobilitás szövetségeket tömörítő AVERE (The European Association for Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicles) nevű szervezethez való csatlakozásról tárgyal, illetve részt vesz több németországi regionális elektromobilitási együttműködésben is, fontos lépéseket tesz az európai elektromobilitási törekvések felé. A csatlakozás révén a Szövetség fontos híd szerepet tölthet be a hazai piac szereplői és a külföldi beszállítók között, a magyar ipar számára is jelentős, határokon átnyúló projekteket biztosítva tagvállalatai számára. Emellett pedig számos ország tapasztalatait és tudását hozhatja át a hazai gyakorlatra." – hangsúlyozta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke.

Ungár János két szövetségi tag munkájával példálózva emelte ki a hazai vállalatok külföldi piaci térnyerésének lehetőségeit. A komplex töltőpont infrastruktúra fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó Emobility Solutions már nyolc országban van jelen, az evopro által kifejlesztett, kompozit szerkezetű elektromos buszcsalád pedig külföldön is jelentős piaci esélyekkel indul, ugyanis az elektromobilitás elterjedése az elektromos autók térnyerése mellett nagyban függ attól is, hogy a széles nemzetközi utazóközönség számára a tömegközlekedésben is minél több, a Modulohoz hasonló elektromos hajtású jármű kerüljön forgalomba. Az alelnök hozzátette, hogy az elektromobilitás szükséges feltétele az infrastruktúra kiépülése, amely jelentős beruházást igényel az állami szereplők és befektetők részéről is.

„A járműveket érintő fejlesztéseknek és a folyamatosan bővülő töltőállomás-infrastruktúrának köszönhetően az e-autók folyamatosan egyre nagyobb távot képesek megtenni és egyre több régióba juthatnak el, azonban valamennyi európai ország közreműködésére szükség van a zökkenőmentes határokon túlra nyúló e-utazás elősegítése érdekében. Az eTourEurope kiváló lehetőség arra, hogy megmutassuk, ma már szinte egész Európa területén rendelkezésre áll olyan töltőpont-hálózat, amelyet az elektromos autók tulajdonosai vagy leendő tulajdonosai is használni tudnak utazásaik során" – mondta el Werner Hillebrand-Hansen, az eTourEurope főszervezője.

A rendezvénynek az arányaiban legnagyobb számú töltőponttal rendelkező, és az elektromos járművek számára ingyenes parkolást biztosító hazai bevásárlóközpont, a Westend City Center adott otthont.

„Célunk, hogy a Westend úttörő szerepet töltsön be az ún. félnyilvános vagy semi-public töltőpontok elterjedésében. Az ilyen, bevásárlóközpontokban, szállodákban elhelyezett töltőállomások legnagyobb előnye az ingyenes parkolás mellett, hogy több szolgáltatást ötvöz, a töltési idő alatt az autós hasznosan tudja eltölteni az időt. Európában ez már egy sok helyen bevált gyakorlat, amelyet érdemes lenne itthon is minél szélesebb körben alkalmazni" – mondta Prosits Attila, a Westend City Center ügyvezetője.

 

Az eTourEurope elektromos autók konvoját sokan megcsodálták, és meglepődtek, hogy elől s hátul felnyitva nincs semmi, óriási szabad hely tátong a csomagterekben, sőt a négykerékmeghajtású alánézeténél sem látni motort, hiszen a tengelyeken az alváz lemeze alatt rejtőzik.

 

http://www.etoureurope.eu

http://elektromobilitas.hu

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük