Az okostelefonok népszerűsége töretlen hazánkban is, az egyik karácsonyi slágertermék is ez lesz. A telefon trend változása várhatóan magával hozza a készülékek használati körének bővülését is. Többek között erre is kíváncsi volt az Extreme Digital, mikor a mobiltelefonok használatáról végzett felmérést. Az ország legnagyobb online műszaki áruháza különös helyen, Facebook rajongói között készített felmérése igazodott annak stílusához. Közvetlen hangvételű kérdéseire 1200-an válaszoltak, melynek eredményeiről készült infografika a Facebook Extreme Digital rajongói oldalon le is tölthető, de itt is megtalálható cikkünk illusztrációjaként. 

 

Az okostelefonok népszerűsége töretlen hazánkban is, az egyik karácsonyi slágertermék is ez lesz. A telefon trend változása várhatóan magával hozza a készülékek használati körének bővülését is. Többek között erre is kíváncsi volt az Extreme Digital, mikor a mobiltelefonok használatáról végzett felmérést. Az ország legnagyobb online műszaki áruháza különös helyen, Facebook rajongói között készített felmérése igazodott annak stílusához. Közvetlen hangvételű kérdéseire 1200-an válaszoltak, melynek eredményeiről készült infografika a Facebook Extreme Digital rajongói oldalon le is tölthető, de itt is megtalálható cikkünk illusztrációjaként. 

Világszerte egyre népszerűbbek az okostelefonok, az IDC legfrissebb felmérése szerint a harmadik negyedévben közel megduplázódott ez a piac. A karácsonyi szezon pedig tovább növeli az okostelefonok arányát, hiszen a különböző nemzetközi felmérések szerint az egyik karácsonyi slágertermék az okostelefon lesz. Az okostelefonokkal már olyan szolgáltatások érhetők el könnyedén, mint például a netezés, az e-mail és a navigáció. Az Extreme Digital ezért egy felmérés során arra volt kíváncsi, mennyire használjuk ki az okostelefonok által nyújtott szolgáltatásokat, mire és hogyan használják mobiltelefonjukat az internet és a közösségi média iránt nyitott személyek. Kérdőívét a Facebook-on készítette rajongói között, a több mint 10 ezer Extreme Digital rajongó közül a 16 kérdésre 1200-an válaszoltak. Az így kapott eredményeket a vállalat infografika formájában mutatja be, melyet a Facebook Extreme Digital oldalán le is tölthetnek rajongói.

A Facebook Extreme Digital oldalán készített nem reprezentatív felmérésből kiderült, hogy hiába vannak egyre többen azok, akik okostelefont használnak, még mindig alacsony azok aránya, akik napi rendszerességgel neteznek a telefonon (18 százalék) vagy nézik meg rajta e-mailjeiket (17 százalék), hiába alkalmas rá készülékük. Programokat azért már többen töltenek le rendszeresen (27 százalék) és a mobilokon található navigációra és egyéb szolgáltatásokra is sokan rákaptak már (31 százalék), vagy szívesen kipróbálnák azokat, ha készülékük alkalmas lenne rá (48 százalék). Mobiltelefonnal fotózni és zenét hallgatni viszont már egyre természetesebb számunkra, és egyre többen használjuk a készülék naptár funkcióját is. A fizetős mobil tartalmakat azonban nem kedveljük továbbra sem. A gyártók tekintetében továbbra is tartja vezető helyét a Nokia, a válaszolók 37 százaléka használja a finn cég készülékét. Őt követi a Samsung (24 százalék) és a Sony Ericsson (18 százalék), míg a világszinten a piacot meghatározó iPhone, Blackberry és HTC készülékeket a válaszolók mindössze 7 százaléka használja.

Az Extreme Digital 2010. június 10-én indította el rajongói oldalát a magyar lakosság körében is egyre népszerűbb Facebook oldalon, ahol napi rendszerességgel jelennek meg hírek, érdekességek, illetve különböző kvízjátékok is folyamatosan indulnak. Az oldalon úgynevezett edutainment formában mutatja be a vállalat a folyamatosan gyorsuló digitális adattárolás és információközlés térnyerését. Az oldal népszerűségét mutatja, hogy júniusi indulása óta már több mint 10 ezer rajongó követi és kommenteli a napi rendszerességgel az oldalra kerülő posztokat.

„A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik az emberek mindennapi életében, ami az okostelefonok megjelenésének köszönhetően már bármikor és bárhol elérhető. A Facebook is egyre több magyar felhasználóval rendelkezik, akik naponta többször követik ismerőseik bejegyzéseit és posztolnak maguk is. Az Extreme Digital számára a Facebook egy tökéletes terep arra, hogy a digitális világ iránt érdeklődőket megtalálja és kapcsolatot alakíthasson ki velük. Ezért rajongói oldalunkon olyan érdekes, meghökkentő hírekkel igyekszünk jelentkezni, melyeket szívesen olvasnak az oda látogatók." – mondta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

http://www.facebook.com/?ref=home#!/edigital

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük