2009. április 1-jén megalakult a magyar biztosítási piac új, jelentős szereplője, a Groupama Garancia Biztosító Zrt. A Groupama új leányvállalata a Groupama Biztosítóból és az OTP Garanciából jött létre, melyet a francia székhelyű, vezető európai biztosító 2008. szeptember 17-én vásárolt meg.

2009. április 1-jén megalakult a magyar biztosítási piac új, jelentős szereplője, a Groupama Garancia Biztosító Zrt. A Groupama új leányvállalata a Groupama Biztosítóból és az OTP Garanciából jött létre, melyet a francia székhelyű, vezető európai biztosító 2008. szeptember 17-én vásárolt meg.

 

   A Groupama Garancia Biztosító Zrt. azt a célt tűzte ki, hogy a magyar biztosítási piacon az elsők közé tartozzon, amit erős piaci pozíciójára (a nem-életbiztosítás területén a 3., az életbiztosítás területén az 5.) és az ország legnagyobb független bankjával – az OTP Bankkal – 20 évre kötött stratégiai partnerségre támaszkodva kíván megvalósítani.

Közel 1,33 millió ügyfelével, a 150 fiókból, 2500 üzletkötőből, valamint az OTP Bank 400 fiókjából álló hálózatával és 450 alkuszpartnerével a Groupama Garancia Biztosító Zrt. az egyik legjelentősebb több értékesítési csatornával rendelkező biztosítótársaság Magyarországon. 2008-ban a társaság pro forma bevétele közel 89 milliárd Ft (354,1 millió euró), adózás utáni nettó eredménye pedig 11,5 milliárd Ft (45,7 millió euró) volt.

A sikeres fúzió, illetve az üzlethálózat és a működési funkciók hatékonyságának megerősítése után a Groupama Garancia Biztosító Zrt. új termékkínálattal lép piacra már 2009 második félévében. A társaság mindezt annak érdekében teszi, hogy ügyfelei (elsősorban családok, illetve kis- és középvállalkozások) elvárásainak minél jobban megfeleljen.

A Groupama minden biztosítási ágra kiterjedő szaktudására építve az új leányvállalat ügyfelei számára az élet minden tevékenységét lefedő, innovatív termékportfoliót kíván létrehozni, amely hosszú távon is megfelel az ügyfelek igényeinek.

A Groupama Garancia Biztosító Zrt. további célja, hogy javítsa az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások minőségét. Ezt a szolgáltatások elérhetőségének folyamatos fejlesztésével, a telefonos ügyfélszolgálati platform kialakításával, illetve – már 2009 szeptemberétől – új internetes szolgáltatások létrehozásával valósítja meg. Szintén célkitűzés a partnerhálózatok (OTP Bank, Cora) ügyféligényeihez még jobban alkalmazkodó kínálat létrehozása.

A fent említett proaktív folyamatot teljes körű üzleti átszervezés kíséri, amelynek keretében 700 új üzletkötő toborzására is sor kerül 2009 végéig.

„A Groupama nemzetközi terjeszkedési stratégiájában a közép-kelet-európai régió kiemelt szerepet kap. Amikor 2007-ben az OTP Garancia Biztosító és a régióban található leányvállalatai megvásárlása mellett döntöttünk, az akvizíciót hosszú távú befektetésnek és elkötelezettségnek tekintettük, mely befektetést a régióban rejlő hosszú távú piaci lehetőségek indokolták és indokolják ma is. Hiszek abban, hogy a jelenlegi válság okozta nehézségek új lehetőségeket is jelentenek majd az új magyar leányvállalatunknak. A piaci lehetőségek reálisak az innovatív, piaci szempontból jól meghatározott termékeket ajánló biztosítók számára. Mind az új management szakértelme, mind pedig a Groupama nyújtotta stabil tulajdonosi háttér és szakmai tapasztalat kitűnő alapul szolgálnak a Groupama Garancia Biztosító hosszú távú, ambiciózus fejlesztési terveihez" – mondta Jean-François Lemoux, a Groupama nemzetközi vezérigazgatója.

http://www.groupama.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük