Megkezdődhet az új fővárosi parkolási rendszer kidolgozása
3 perc olvasásHagyó Miklós főpolgármester-helyettes javaslata alapján elkezdődhet a főváros új parkolási rendszerének kidolgozása. A Főpolgármesteri Kabinet 2008 december 2-i döntésének értelmében a Fővárosi Önkormányzat egyik cégét, a Parking Kft. kérte fel a stratégiai terv elkészítésére, valamint a szükséges önkormányzati, szakmai és társadalmi egyeztetések lefolytatására. A döntés az egységes parkolási rendszer kialakítására is vonatkozik.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes javaslata alapján elkezdődhet a főváros új parkolási rendszerének kidolgozása. A Főpolgármesteri Kabinet 2008 december 2-i döntésének értelmében a Fővárosi Önkormányzat egyik cégét, a Parking Kft. kérte fel a stratégiai terv elkészítésére, valamint a szükséges önkormányzati, szakmai és társadalmi egyeztetések lefolytatására. A döntés az egységes parkolási rendszer kialakítására is vonatkozik.
Az egységes parkolási rendszer gondolata nem új keletű: mind a szakmai, mind a társadalmi körök egyaránt támogatják. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztésének célja, az hogy a gondolatok mellé tettek is társuljanak. A megváltozott körülmények miatt azonban szükséges a parkolás jelen helyzetének áttekintése és az új parkolási rendszer kialakításához a konkrét feladatok kijelölése.
Az új szabályozás céljai között szerepel a parkolási rendszer működőképességének biztosítása (azaz a lakosság részére, valamint az intézmények és a kereskedelmi egységek működéséhez elegendő parkolóhely biztosítása), a belvárosi és a P+R parkolóhelyek tekintetében a kereslet-kínálat egyensúlyának kialakítása, valamint a közösségi közlekedés versenyképességének javítása.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztése a közterületi parkolási problémák megoldására többek között a P+R parkolóhelyek számának jelentős növelését, közterületen kívüli parkolóhelyek létesítését, a hamis mozgáskorlátozott igazolványokkal elkövetett csalások visszaszorítását javasolja. Jelentősen javíthatna a parkolási helyzeten a 2001 óta változatlan (pontosabban csak az áfa miatt korrigált) parkolási díjak és az övezethatárok felülvizsgálata, a díj BKV tarifához igazítása, valamint a parkolás-fejlesztés és üzemeltetés egységes rendszerének kialakítása. A javaslat említést tesz a közlekedésfejlesztési alap létrehozásáról. Az alapba a kerületi önkormányzatok parkolási bevételeinek egy része, a Fővárosi Önkormányzat parkolási bevételeinek egésze kerülhetne, amelyből finanszírozni lehetne jelentős részben a BKV Zrt.-t, illetve P+R parkolók építését, a kerékpáros közlekedést és az útfelújításokat is.