2009-ben megújult a Magyar Sörgyártók Szövetségének hazai CSR tevékenysége, a JÓFEJ, vagyis JÓzan, FElelős Járművezető kampány, mely új központi elemmel, az interneten szerveződő web 2.0-ás JÓFEJ közösség aktivizálásával bővült. A minél nagyobb közösség létrejöttét segítik a tavaly nyár óta havi rendszerességgel kisorsolt ajándékok is, köztük egy MacBook, ami 2010. január 31-ét követően talál majd gazdára.

 

2009-ben megújult a Magyar Sörgyártók Szövetségének hazai CSR tevékenysége, a JÓFEJ, vagyis JÓzan, FElelős Járművezető kampány, mely új központi elemmel, az interneten szerveződő web 2.0-ás JÓFEJ közösség aktivizálásával bővült. A minél nagyobb közösség létrejöttét segítik a tavaly nyár óta havi rendszerességgel kisorsolt ajándékok is, köztük egy MacBook, ami 2010. január 31-ét követően talál majd gazdára.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége 2005-ben indította útjára a JÓFEJ, azaz a Józan, FElelős Járművezető kampányát, amivel az ittas vezetés megelőzése érdekében lép fel. A kampányprogram célja az – elsősorban fiatal felnőtt – sörfogyasztók meggyőzése és tudatos magatartásra való ösztönzése, hogy ittasan ne üljenek a volán mögé, illetve, hogy ilyen esetekben vitessék magukat haza egy alkoholt nem fogyasztó barátjukkal, esetleg használjanak tömegközlekedést, taxit, vagy egyéb hazautazási lehetőséget.

Az idén megújult JÓFEJ merőben új kommunikációs eszköztárra támaszkodik. Az EMG csoporttal együttműködve a kampány színtere egy web 2.0-ás rendszerre helyeződött át, megteremtve ezzel a lehetőségét, hogy immár egy valódi, a résztvevők által szervezett és épített JÓFEJ közösség alakulhasson ki.

A közösséghez bárki csatlakozhat, aki magát JÓzan, FElelős Járművezetőnek tartja, és egyetért a kampány céljával. Más szóval idővel olyan közösség jöhet létre, amely immáron önmaga végzi el a felelős alkoholfogyasztással kapcsolatos üzenetek közvetítését egyre hatékonyabban. Mindez pedig összességében azt jelentené, hogy hazánkban is elindulna az az öngerjesztő társadalmi mechanizmus, amely kizárja soraiból az ittas vezetőket, és végső soron eléri, hogy részegen vezetni „ciki" és elítélendő legyen.

A kampány kezdeti kommunikációja valódi különböző online felületeken zajlik. Ezek között nagy hangsúlyt kapnak az EMG csoport portfóliójának egyes elemei (pl. Est.hu, Facebook), Google AW hirdetések és legfőképpen a közösségi webmarketing. Ugyanakkor számos szervezet (bővebben: http://www.jofej.info.hu/jofej/partnereink) is a program mellé állt. A partnerek a JÓFEJ közösséget maguk is népszerűsítik a saját online felületeiken, ezzel is hozzájárulva, hogy minél többen csatlakozhassanak a kezdeményezéshez.

Ugyancsak az akció széles körben való terjesztését segíti, hogy a kampány mellé a szervezők két promóciót is szerveztek. Ezek célja, hogy külön jutalmazzák a JÓFEJeket. A havonta kisorsolásra kerülő érdekes ajándékok mellett tavaly nyáron fesztiváljegyeket kaphattak a regisztrálók, november 1-től pedig egy újabb exkluzív ajándéktárggyal bővült a sor: a 2010. január 31-ig regisztráló, és aktív, azaz pontokkal rendelkező felhasználók közül egy valaki egy MacBook boldog tulajdonosa lehet!

A kampányt a Magyar Sörgyártók Szövetségének megbízásából a TAMARA HAGEN Cons. szervezi.

http://www.jofej.info.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük