Teljes körű felújítások a mellékúthálózaton - a munkálatok előrehaladása 2013 júliusábanTeljes körű felújítások a mellékúthálózaton – a munkálatok előrehaladása 2013 júliusábanAz Új Széchenyi Terv támogatásával a Királyhegyest Makóval összekötő mellékút Csongrád megyei, 4 kilométeres szakaszát hozták rendbe mintegy 488 millió forintból.

Teljes körű felújítások a mellékúthálózaton - a munkálatok előrehaladása 2013 júliusábanTeljes körű felújítások a mellékúthálózaton – a munkálatok előrehaladása 2013 júliusábanAz Új Széchenyi Terv támogatásával a Királyhegyest Makóval összekötő mellékút Csongrád megyei, 4 kilométeres szakaszát hozták rendbe mintegy 488 millió forintból.

 

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok keretében országosan több mint 660 kilométernyi alsóbbrendű mellékút újul meg idén. Az összesen 87 milliárd forintos fejlesztési forrást az Európai Unió és a magyar kormány támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával használhatja fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.. A közútkezelő az év végéig összesen 14,16 milliárd forintot fordíthat felújításokra a dél-alföldi régióban.

 

A 4424 jelű út felújított szakasza többek között Makó ipari parkjának megközelítését is biztosítja, a közlekedők az összekötő úton érik el az M43 autópályát.  A beruházás elsődleges célja a burkolat megerősítése volt. A közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelező, a DME Konzorcium felújította a burkolatot, kijavította a pályahibákat. Az útszakaszon egy körforgalmú csomópontot is létesítettek, elkészült egy új autóbuszöböl. Új árkokat alakítottak ki, a már meglévőket kitisztították, a közúti jelzőtáblákat fóliás kivitelűekre cserélték. A közútkezelő és a Regionális Fejlesztési Ügynökség a sikeres projektzárások utáni években kiemelt figyelemmel kíséri az út állapotát, hogy az tartósan kiváló minőségű maradhasson.

 

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár az ünnepélyes átadón elmondta: 2013 első felében országszerte közel 60 kilométernyi alsóbbrendű út teljes körű rekonstrukciója valósult meg, több mint 6,5 milliárd forint értékben. Jelenleg mintegy 400 kilométernyi szakaszon zajlanak a kivitelezési munkálatok, további 200 kilométer esetében az előkészítés van folyamatban. A kormány a közúthálózaton a megelőző időszakban bekövetkezett súlyos állapotromlás miatt nagyobb sebességre kapcsolt a felújításokban.

 

A szakminisztérium ugyanakkor kiemelt feladatként kezeli a megkezdett fejlesztések továbbvezetését az országhatárig. A makói térség forgalmi helyzetét jelentősen javítja majd az M43 befejező, 23,1 kilométeres szakaszának megépítése. A nettó 46,5 milliárd forintos beruházás várhatóan a jövő év végéig elkészül.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük