Megvan a legjobb magyar diák startup vállalkozása
4 perc olvasás
A fiatal fejlesztők felkarolására létrehozott Imagine Cup elnevezésű technológiai megmérettetés hazai döntőjében a zsűri a PlanB Labs csapatát találta a legjobbnak, így ők képviselhetik Magyarországot a szentpétervári döntőn. A Microsoft versenyén a csapatok a Játék, az Innováció és a Segít a technológia kategóriában mutatták be innovatív alkalmazásaikat, melyeket Microsoft platformokra – Windows 8-ra, Windows Phone-ra és Windows Azure-ra – fejlesztettek ki.
A fiatal fejlesztők felkarolására létrehozott Imagine Cup elnevezésű technológiai megmérettetés hazai döntőjében a zsűri a PlanB Labs csapatát találta a legjobbnak, így ők képviselhetik Magyarországot a szentpétervári döntőn. A Microsoft versenyén a csapatok a Játék, az Innováció és a Segít a technológia kategóriában mutatták be innovatív alkalmazásaikat, melyeket Microsoft platformokra – Windows 8-ra, Windows Phone-ra és Windows Azure-ra – fejlesztettek ki.
A Microsoft nemcsak a világ egyik legnagyobb szoftvercége, hanem társadalmilag felelősen működő vállalat is. Ezért indította útjára YouthSpark nevű átfogó kezdeményezését, amelynek segítségével már 300 millió fiatalt segített hozzá az eddiginél jobb lehetőségekhez, a mindennapi életben való boldoguláshoz. Ennek a programnak egyik része a 10 éves múlttal rendelkezdő Imagine Cup alkalmazás fejlesztő verseny is, amely a fiatal generáció számára megadja a lehetőséget, hogy változtasson a világon. Az elmúlt évtizedben 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft eme világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek Szervezetének millenniumi fejlesztési céljaiból vagy saját országuk problémáiból.
A zsűri az informatikai és gazdasági szektor jeles szereplőiből állt. Tagja volt Elise Sass, a Microsoft kelet-közép-európai startup programokért felelős vezetője, Kádas Péter, a Startupdate.hu bloggere és a Brandvocat ügyvezető igazgatója, Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Simó György, a Day One Capital ügyvezető partnere, valamint Záboji Péter, a European Entrepreneurship Foundation alapítója és elnöke.
A számos kiváló alkalmazás közül a zsűri végül a PlanB Labs csapata által készített Think Invisible mellett tette le a voksát. Az applikáció valójában egy popkulturális játék, amelyben híres embereket, rajzfilmhősöket, épületeket vagy logókat kell kitalálni a teljes kép mindössze egy kis részlete alapján. A kreativ gondolkodást fejlesztő alkalmazás folyamatosan nehezedő feladványai között szerepel Barack Obama, a Taj Mahal, Pinokkió, illetve a Flinstones család is.
A második helyen a StatzUp végzett, amely a labdarúgás világából közöl egyedülállóan érdekes és részletes statisztikákat, illetve lehetővé teszi, hogy a felhasználók folyamatosan, valós időben nyomon kövessék kedvenc csapataik vagy játékosaik teljesítményét. A bronzérem a MediFrame-nek jutott, amely az autista gyermekek és nevelőik számára ad nélkülözhetetlen segítséget azáltal, hogy a modern technológiák felhasználásával újraértelmezi az „Én könyvet", amely az autisták számára oly nehéz önismerethez segíti hozzá felhasználóját.
A verseny döntőjét idén júliusban az oroszországi Szentpéterváron rendezik, melyre többszáz diákot várnak szerte az egész világból. Az idei Imagine Cup különlegessége, hogy a nyertes fiatal fejlesztők a verseny történetében először összesen mintegy 300 ezer dollárt kapnak ötleteik megvalósítására. Az egyes kategóriákban első helyezést elnyerő csapatokat 50 ezer, a másodikokat 10 ezer, a harmadikokat pedig 5 ezer dollárral jutalmazza a zsűri.
„Óriási elismerés számunkra, hogy az Imagine Cup döntőjébe juthattunk, és ott mi képviselhetjük Magyarországot. Az alkalmazás ötletét már több hónapja dédelgettük, és nem titkolt szándékunk, hogy a nemzetközi versenyen is előkelő helyezést érjünk el, így a nyereményt újabb alkalmazások fejlesztésébe, majd annak népszerűsítésébe fektethessük" – mondta el Bodor Adri, a PlanB Labs csapat tagja.
„Hiszünk abban, hogy az Imagine Cup a Microsoft és a diákok életében nem egy egyszerű verseny, hanem annál jóval több. Célunk az, hogy olyan kreatív gondolkodásra ösztönözzük a fiatalokat, amely révén a technológiát használják fel a leghétköznapibb problémák megoldására. Sikerünket bizonyítja az erős mezőny, amelyben a dobogósokon kívül még olyan érdekes alkalmazások indultak, mint például az otthonok energiafogyasztását csökkentő intelligens konnektor, az IntelliPower, a kulturális kiállításokból látványos show-t varázsolni képes Luminaerum vagy a külföldi ösztöndíjas diákokat aktuális állásajánlatokkal segítő Student@Work" – fogalmazott Grósz Judit, a Microsoft Magyarország új technológiák meghonosításáért felelős igazgatója.