A 25 év alatti női vezetők elsősorban a szín és a praktikusság alapján választanak autót, míg a fiatal férfiak számára a motor teljesítménye a legfőbb szempont, mivel ők státuszszimbólumként tekintenek az autójukra. A kezdő sofőrök körében az Opel a legnépszerűbb márka, s többségük a kézi sebességváltós, ferde hátú modelleket preferálja. Többek között ezek derülnek ki az AAA AUTO statisztikáiból. A társaság – amelynél évente mintegy hatezer fiatal vásárolja meg első autóját – azt javasolja, hogy a kezdő vezetők legfeljebb 1,2 literes motorral rendelkező autót vásároljanak.

A 25 év alatti női vezetők elsősorban a szín és a praktikusság alapján választanak autót, míg a fiatal férfiak számára a motor teljesítménye a legfőbb szempont, mivel ők státuszszimbólumként tekintenek az autójukra. A kezdő sofőrök körében az Opel a legnépszerűbb márka, s többségük a kézi sebességváltós, ferde hátú modelleket preferálja. Többek között ezek derülnek ki az AAA AUTO statisztikáiból. A társaság – amelynél évente mintegy hatezer fiatal vásárolja meg első autóját – azt javasolja, hogy a kezdő vezetők legfeljebb 1,2 literes motorral rendelkező autót vásároljanak.

„A friss jogosítvánnyal rendelkezők túlnyomó többsége használt autót szeretne, mert úgy érzi, így kevésbé zavarja majd egy-egy karcolás. Ez azonban nem jelenti azt, hogy bármit megvesznek. Épp ellenkezőleg: a fiatal sofőrök egyre igényesebbek, hiszen felfogásuk szerint az autó jelentős mértékben saját személyiségüket is kifejezi. A fiatal férfiak elsősorban a motor teljesítményét tartják szem előtt, és a sportosabb típusokat keresik. A fiatal nők esetében pedig a gépkocsi színe az elsődleges szempont, illetve számukra a praktikusság és a biztonság is fontosabb" – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.

Az AAA AUTO fiatal vásárlóinak kétharmada férfi. A kezdő sofőrök 58,3 százaléka ferde hátú modellt vásárol, s 72,3 százaléka a benzinmotor, illetve 93,7 százaléka a kézi sebességváltó mellett teszi le a voksát. A legnépszerűbb márka körükben az Opel, majd a Volkswagen és a Suzuki. A fiatal nők kedvence a Suzuki Swift, a fiatal férfiaké pedig az Opel Astra. A nők nagyobb figyelmet fordítanak a színekre, és nem meglepő módon az általában népszerű ezüst után a piros színt részesítik előnyben. A fiatal férfiak konzervatívabbak, ezért a kék, a szürke és a fekete színű autókat vásárolják a legszívesebben.

FÉRFIAK

 

Opel Astra

9,6%

Suzuki Swift

8,0%

VW Golf

5,0%

Renault Megane

3,6%

Ford Focus

3,4%

Ford Mondeo

3,4%

Škoda Fabia

3,0%

VW Passat

2,7%

Mazda 3

2,7%

Peugeot 206

2,7%

 

NŐK

 

Suzuki Swift

7,4%

Opel Astra

6,0%

Opel Corsa

4,6%

VW Polo

4,2%

VW Golf

3,5%

VW Passat

3,2%

Peugeot 206

2,8%

Toyota Yaris

2,5%

Renault Clio

2,5%

Mazda 3

2,5%

Az AAA AUTO-nál a fiatal sofőrök által az elmúlt egy évben vásárolt legnépszerűbb gépkocsi-modellek


 

 

A kezdőkkel a nem megfelelő sebesség miatt történik a legtöbb baleset

 

A KSH adatai szerint a legfeljebb öt éve vezető sofőrök által okozott balesetek leggyakoribb oka 2015-ben az útviszonyoknak nem megfelelő sebesség választása volt. „Ezért célszerű lenne, hogy minden, friss jogosítvánnyal rendelkező vezető legalább 3 ezer kilométert autózzon egy tapasztalt sofőr felügyelete mellett. Emellett fontos tudatosítani azt is, hogy csak 100 ezer kilométer megtétele után rendelkezik valaki kellő tapasztalattal. A kezdő sofőröknek az autóválasztás fontosságát sem szabad alábecsülniük" – hangsúlyozta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója. „Mindenképpen javasoljuk, hogy ők a kellő tapasztalat hiányára tekintettel legfeljebb 1,2 literes motorral rendelkező autót vásároljanak. Az ilyen motorok többsége TSI, így ezek a gépkocsik is elég gyorsak, kényelmesek, ugyanakkor biztonságosak és jól irányíthatóak – ami egy kezdő számára különösen fontos" – tette hozzá Topolová.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük