A tervek felett teljesített a Mediaworks Hungary Zrt., amely több mint 16 milliárd forintos éves forgalmával, közel 650 munkavállalójával, több mint hatvan médiamárkával, többek között nyolc regionális napilappal, a Nemzeti Sporttal, a Népszabadsággal, a Világgazdasággal, női és gasztromagazin portfólióval, digitális média termékekkel, Magyarország meghatározó lapkiadó csoportja.

A tervek felett teljesített a Mediaworks Hungary Zrt., amely több mint 16 milliárd forintos éves forgalmával, közel 650 munkavállalójával, több mint hatvan médiamárkával, többek között nyolc regionális napilappal, a Nemzeti Sporttal, a Népszabadsággal, a Világgazdasággal, női és gasztromagazin portfólióval, digitális média termékekkel, Magyarország meghatározó lapkiadó csoportja.

„Az elmúlt évben átalakítottuk a cégcsoport irányítását, termékfejlesztéseket hajtottuk végre, költséggazdálkodási programot vezettünk be. Az árbevétel csaknem 5, és a nyereség a 10 százalékkal haladta meg 2015-ben a tervezettet, amely azt mutatja, hogy stabilan nyereségesen lehet üzemeltetni a vállalatcsoportot a nehéz lappiaci körülmények ellenére is." – mondta el Rónai Balázs, a Mediaworks vezérigazgatója.

A kiadócsoport sikeréhez jelentősen hozzájárul, hogy a Mediaworks tulajdonában van Magyarország legnagyobb kapacitású, ideális földrajzi elhelyezkedésű (M0) és korszerű nyomdája. Itt állítják elő a saját kiadványok mellett a hazai országos napilapok túlnyomó többségét és számos kereskedelmi lapot is. Továbbá, jelentős értéket képvisel a regionális, saját kézben lévő terjesztési hálózat is.

„2015-ben az olvasói igényekhez alkalmazkodva számos termékünket megújítottuk. Úgy tűnik, hogy a változtatásokat a hirdetők is értékelik, hiszen a vállalatcsoport hirdetési bevételei a nyomtatott lappiac csaknem 7 százalékos zsugorodása ellenére a tervezettnél és az egy évvel korábbinál is jobban alakultnak." – mondta el Rónai Balázs, a Mediaworks vezérigazgatója.

Kiadón belül kiemelkedő teljesítményt nyújtott a regionális üzletág, amely a tervezettnél 11, a 2014-es évnél pedig 5 százalékkal több árbevételt realizált. A kiadó politikai és gazdasági termékei innovációs pályára álltak és az elvárások mentén teljesítettek, míg a Mediaworks sport területének piacvezető szerepe továbbra is megkérdőjelezhetetlen mind a nyomtatott, mind a digitális és közösségi térben. A digitális üzletág jelentős átalakításokon ment keresztül az elmúlt év során annak érdekében, hogy szerepe a cégcsoport jövőbeni nyereségtermelő képességében tovább növekedjen. Részben ennek a következménye, hogy a digitális üzletág teljesítménye 9%-kal meghaladta az eredetileg kitűzött célokat.

2016-ban a vállalatcsoport menedzsmentje a termékfejlesztések mellett mind szervezeti, mind pedig akvizíciós lehetőségeket értékel.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük