A „minimál szépségápolás" jelenleg a legnépszerűbb beauty trend a magyar nők körében – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felméréséből. Emellett sokan figyelnek arra, hogy állatokon nem tesztelt termékeket használjanak, és szintén nagy tábora van a természetközeli, illetve saját készítésű kozmetikumot használóknak.

A „minimál szépségápolás" jelenleg a legnépszerűbb beauty trend a magyar nők körében – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felméréséből. Emellett sokan figyelnek arra, hogy állatokon nem tesztelt termékeket használjanak, és szintén nagy tábora van a természetközeli, illetve saját készítésű kozmetikumot használóknak.

A magyar nők közel fele híve a „minimál szépségápolásnak", azaz az olyan kozmetikai termékek használatának, amelyek minél kevesebb összetevőt tartalmaznak – derül ki a CD szépségápolási márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felmérésből, amely azt vizsgálta, milyen szépségápolási irányzatokat, trendeket igyekeznek beépíteni a napi rutinjukba. Az 500 fő megkérdezésével végzett kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka véli úgy a kozmetikumok alapanyagai esetében, hogy „minél kevesebb, annál jobb". A második leggyakoribb trend, amelyet a honi hölgyek követnek mostanában, az állatvédelem, 27 százalékuk figyel arra, hogy lehetőleg olyan termékeket használjon, amelyeket nem tesztelnek állatokon.

Előbbivel összefügghet, hogy a válaszadók 11 százaléka használ vegán, azaz állati összetevőtől teljesen mentes kozmetikumot. A népszerűségi sorrenden tovább menve a magyar nők több mint negyede – 26 százaléka – a természetközeli testápolást igyekszik belevenni a napi rutinjába, azaz igyekszik természetes alapanyagokat felhasználni a szépségápolás során.

A magyar nők tudatosságára vall, hogy a szépségápolási cikkek használatánál a választásukat jelentősen befolyásolják az olyan tényezők is, mint a termék összetétele, illetve a rajtuk található különböző védjegyek és jelölések" – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője. Hozzáteszi: ezt a tudatos döntést a CD is segíteni kívánja a Magyarországon tavaly bevezetett CD Reinheitsgebot jelöléssel, amely jól láthatóan mutatja, hogy a termékeik mentesek a vitatott összetevőktől, így például nem tartalmaznak parabént, ásványi olajat, szilikont, színezőanyagot és állati eredetű összetevőket.

Szintén egyre nagyobb a divatja a CD és az NRC kutatása szerint a DIY (do-it-yourself), azaz a saját, házi készítésű kozmetikumoknak: a válaszadók 15 százaléka használ otthon kikevert szépségápolási szereket. Ezt a trendet az is erősítheti, hogy egyre több ilyen recept lelhető fel az interneten a különböző beauty blogokon. A magyar nők tizede – 11 százalékuk – esküszik a különböző egzotikus olajok, illetve az ezt tartalmazó szépségápolási termékek használatára.

www.cd-kozmetikumok.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük