Minden évben fogyasztók ezrei ülnek a televízió előtt és magabiztosan kapcsolnak el a fogyasztóvédelmi témájú műsorokról, mondván ők tájékozottak. Valóban azok?

Minden évben fogyasztók ezrei ülnek a televízió előtt és magabiztosan kapcsolnak el a fogyasztóvédelmi témájú műsorokról, mondván ők tájékozottak. Valóban azok?

Az első és legfontosabb dolog, hogy kifogásainkat csak úgy tudjuk érvényesíteni, ha a bizonylatot megőrizzük, anélkül sajnos nem kötelesek szavatossági kifogásaink kezelésére!

A következőkben jöjjenek a tévhitek, amelyeket oly magabiztosan ismételünk, igazunkat bizonyítandó:

Amennyiben a vásárolt termék kicsi, nagy, nem elég tetszetős, a csere csupán a kereskedő jóindulatán múlik. Karácsony környékén azonban általában engedékenyebbek, tehát átbeszélhetjük velük a dolgot (például a termék kibontható-e, hány napon belül kell visszavinni stb.). A biztonság kedvéért jó, ha a blokkra ráíratjuk a későbbi lehetőségeket.

Főszabályként internetes vásárlás esetén 8 munkanapos elállási jogunk van. Szolgáltatások esetén a 8 munkanap a szerződés aláírásától, termékeknél pedig a teljesítéstől kezdődik. 

A probléma felmerülése esetén soha ne a gyártóhoz, hanem a termék forgalmazójához forduljunk.

Fontos tudni, hogyha a termék hibás, első körben kérhetünk kijavítást, kicserélést – amennyiben ez az eladónak nem okoz aránytalan költségtöbbletet – aztán gondolkodhatunk árleszállításban, vagy az összeg visszatérítésében. Az utóbbinál a forgalmazó nem mondhatja azt, hogy csak 'levásárlási' jogunk van. 
Három munkanappal a vásárlást követően kötelesek visszacserélni a terméket ugye? Nem! Ez csak abban az esetben igaz, ha hibás termékről van szó, valamint egy kormányrendelet segít nekünk eligazodni abban, hogy melyek azok a tartós fogyasztási cikkek, amelyekre a kötelező jótállás vonatkozik.