Többek között a közlekedési balesetek, köztük a személyi sérüléses balesetek számának csökkentését célozza a K&H Biztosító új, telematika néven futó projektje. Erre szükség is van, mert a KSH adatai szerint 2015-ben a személyi sérüléses közúti balesetek kétharmada a sofőrök hibájából következett be. A biztosító okos eszközök segítségével gyűjt adatokat és ad visszajelzést az autósnak például a vezetési stílusáról, az esetleges balesetveszélyes vezetési szokásaikról vagy az autó műszaki állapotáról.

 

Többek között a közlekedési balesetek, köztük a személyi sérüléses balesetek számának csökkentését célozza a K&H Biztosító új, telematika néven futó projektje. Erre szükség is van, mert a KSH adatai szerint 2015-ben a személyi sérüléses közúti balesetek kétharmada a sofőrök hibájából következett be. A biztosító okos eszközök segítségével gyűjt adatokat és ad visszajelzést az autósnak például a vezetési stílusáról, az esetleges balesetveszélyes vezetési szokásaikról vagy az autó műszaki állapotáról.

 

Bár a legfrissebb baleseti statisztikák javulást mutatnak, még bőven lehet további eredményeket elérni. A balesetek számának csökkentése, megelőzése az egyik legfontosabb célja a K&H Biztosító és a T-Systems által elindított telematikai projektnek, amely okos eszközökkel és adatgyűjtéssel monitorozza az autósok közlekedési szokásait.

 

A hivatalos adatok szerint 2015-ben 16 331 személyi sérüléses baleset történt Magyarországon, ennél legutóbb 2009-ben volt magasabb a balesetek száma. A közlekedési balesetekben 2015-ben 644-en veszítették életüket, köztük 11 gyermek. A rendőrség legfrissebb adatai szerint az idei első félévben azonban már javult a helyzet, az első hat hónapban 258-an haltak meg közlekedési balesetben, 36-tal kevesebben, mint az előző év azonos időszakában.

 

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, nem-életbiztosításokért felelős vezetője közölte: a baleseti statisztika javulásához hozzájárulhatnak technológiai újítások is, ennek érdekében a most elindított telematikai projekt keretében adatokat gyűjtenek az autósok vezetési magatartásáról, az autó műszaki állapotáról, az átlagos fogyasztásáról, sebességéről. A részletes baleseti statisztikák szerint Magyarországon a személyi sérüléses balesetek kétharmadát okozták a személyautók, míg az összes közúti, személyi sérüléssel járó baleset 93 százaléka pedig a járművezetők hibájából következett be.

„A járművezetők hibájából bekövetkező, személyi sérüléssel járó balesetek 33 százalékát a sebesség nem megfelelő választása okozta. A telematikai rendszer figyelmezteti az autóst a sebesség-túllépésre is. Emellett az összes személysérüléses közlekedési baleset 10 százalékát adó, követési távolság be nem tartásából eredő balesetek száma is csökkenthető" – hozott példákat a rendszer előnyeiről a szakember.

 

A behelyezett eszköz segítségével rengeteg hasznos információt kap a biztosító, amelyek alapján a biztosítások személyre szabottabbak, és olcsóbbak lehetnek. Kaszab Attila azt is elmondta, hogy a balesetmegelőzés mellett a telematikai megoldásokkal akár visszaszoríthatóak az autólopások, valamint csökkenthető az autók fogyasztása is. „A telematikai megoldás segítségével keressük a választ arra a biztosítási szempontból érdekes kérdés, hogy a vezetési stílus vagy a megtett út játszik-e nagyobb szerepet a káresemények számában és súlyosságában" – mondta a szakember.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük