Öld meg a tradíciót, a minőséget és adj középszerű módon minőségi Costa kávét!
7 perc olvasásIgyon kávét középszerű módon vagy középszerű elkészítéssel? Netalán ez is az is? Maradhat? Sok esélye nem lesz a hamarosan felfutó Coca Cola kampány hatására azoknak akik Costa feliratot látnak és közben a kávén kívül sok köze nem lesz az 1971 óta épült eredeti BRAND-hez. Azon túl persze, hogy mostantól, bárki adhat el Costa kávét akinek van egy kávéfőzője. A Coca Cola ad a hagyományokra, a tradíciókra és az elkötelezett vásárlókat ezzel próbálja „megfogni.” Azt az értéket amivel megvásárolta a Costa Coffee hálózatot, azt néhány hónap alatt sikerülni fog lerombolni is? Hová zuhanhat a Costa Coffee Goodvillja ezek hatására? Végül a fő kérdés: egy angol nemzeti márka mint a Costa Coffee – mert hogy nemzeti márka az Egyesült Királyságban – miért csak a kelet európai régióban kap pofont és miért nem egyből a Királyné városában Londonban főznek bárhol vagy bármivel Costa kávézóban használt babszemeket? Lássuk mire jutunk a cikk végére…
A Costa Coffee örök jelmondata: „Védjük meg a világot a középszerű kávétól!” és a Coca Cola új márka tulajdonosként már is élre tör a középszerű kávéivás elősegítésével és arcon is csapja a Costa Coffee értékét a baristák által minőségien elkészített , Costa standardot. Mari néni kotyogósa vagy Pista bá félrecsapott egykarosa mától lehet ellenfele a Costa Coffee közel 50 éves hagyományának?
A Costa Coffee jelmondata valóban nem a középszerű, átlagos vagy kevésbé jó kávézókról és a hozzájuk nem tartozó szaktudás hiányáról szól. Valójában lehet nagyobb értékű a kávészem a kávét főző szaktudásnál és a minőségi standardoknál?
NEM HOAX= a Coca Cola Hellenic MTI-nek adott sajtó anyaga szerint idézem: ” „Az egyedülálló Costa márka bevezetésével meghatározó lépést teszünk a termékportfóliónk és az üzleti eredményességünk továbbépítésére.
Nagy örömünkre szolgál, hogy mostantól vevőpartnereinken keresztül otthoni Costa kávéélményt nyújthatunk a fogyasztóinknak. Szorosan együttműködünk vevőpartnereinkkel – kávézókkal, bárokkal és szálláshelyekkel – azért, hogy az újranyitást követően a Costa kávé a lehető legtöbb helyen elérhető legyen.
Ezzel a lépéssel megerősítjük, kiszélesítjük és még rugalmasabbá tesszük a termékportfóliónkat, valamint megmutatjuk, hogy mind a 28 piacunkon hosszú távú terveink vannak a Costa márkával” – mondta Zoran Bogdanovic, a Coca-Cola HBC vezérigazgatója.
A Coca-Cola HBC a kávékeverékek (blendek), különböző kiszerelések és egyedi szolgáltatások széles választékával teszi a Costa-élményt a legjobb kávéélménnyé. A portfólióban elérhető lesz őrölt pörkölt, szemes kávé és többféle kávékapszula is.
A vállalat ugyanakkor páratlan ízű italokat kínáló kávégépeket, magas színvonalú barista képzéseket, valamint technikai támogatást és szervizt is biztosít vevőpartnerei számára. A bevezetés nem érinti a franchise üzleteket, új egységek megnyitását sem tervezi a vállalat, ugyanakkor a jelenleg is működő Costa kávézóknak fontos szerepe lesz a márkaismertség tovább növelésében és erősítésében. „A Costa Coffee küldetése, hogy inspirálja a világot a kiváló kávé szeretetére.
A mai termékbevezetésünkkel, a Coca-Cola HBC európai disztribúciós hálózatával és a mi kávés szakértelmünkkel közösen felrázzuk és újraírjuk az európai piacot. A teljes termékportfóliót Gennaro Pelliccia, a Costa kávémesterének neve fémjelzi. Emellett világszerte minden Costa kávé készítéséhez kizárólag Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező kávészemeket használunk. A mostani, kihívásokkal teli környezetben izgatottan várjuk, hogy új formában is elhozzuk a Costa kávé élményét, legyen szó bármely fogyasztási alkalomról.” – tette hozzá Jill McDonald, a Costa Coffee vezérigazgatója.” -szól a hivatalos Coca Cola oldal bejegyzése. (forrás: https://www.coca-cola.hu/rolunk/hirek/a-coca-cola-hbc-magyarorszagra-is-elhozza-az-ellenallhatatlan–c)
Miközben hangzatos nevekkel kövezett, látszólag negédes út vezet a vásárlóig, a gyakorlat egészen más tapasztalatot mutat és erre, egy következő cikkünkben ki is térünk. Bemutatjuk azot a vendég általi kellemetlen tapasztalatot, ahogyan a Costa logóhoz egy gyenge, flegma és szinvonaltalan szolgáltatás, termék ismeret hiánya párosul. A kávé pedig: ihatatlan miközben Costa babszemekből készült. Ez a témát feszegető harmadik cikkünk lesz ! ( a poszt hamarosan megjelenésre kerül, vagy mire Ön olvassa már meg is jelent az Euroastra-n. )
A Coca Cola agyat és értékrendet nem akar nyomokban sem látni?
Agy az amivel anno Sergio és Bruno Costa felépítette a brandet a hiteles, a fogyasztható, alapvetően családias és minőségi kávé fogyasztást.
Szépen kialakult a kávé fogyasztás kultúrája és a kedves Barista Maestro-k megszerettették a különleges kávékat a vendégekkel. Ez a tradíció a Coca Cola számára csak a BRAND megvásárlásáig volt fontos és már is oda trágyáznak a márka asztalára.
Hogyan fog terjedni a Coca Cola Hellenic által akkorára remélt hasznot hozó márkaépítés?
A Camponában már megtalálható „díszes” kávézó, Costa logóval méltán mutatja, hogy bizony lehet a jót sz@raul is eladni. Sz@rul vagy színvonaltalanul! Ez párban jár, de az ott járt vendégek egységes tapasztalata a stabil 1-2 közötti értékelésre „hajaz”.
Annyira vasúti bisztrósan aligha lehet/ne mint ahogyan a képen látható vagy úgy ahogy egy Costa vendég nem akarná elfogadni és tátott szájjal és vörös fejjel bámul a rá meredő „hú az anyját ez meg mi” pohárra.
Az, hogy „We’re serving Costa” – avagy Costa-t szolgálunk, netalán Costa terméket szolgálunk ki – felírat mit jelent, már van módunkban látni vásárlóként is. Az, hogy a kép miről tanúskodik, azt az olvasóra bízom. A termék amit Sergio és Bruno Costa alkotott és a minőségi kávézást, a kávé fogyasztás középszerűségét vagy a kávé minőségének középszerűségét kívánta egyben megszüntetni, manapság már nem is kérdés, sikerült egyben mindkettő megoldani. A Baristákkal és a Barista Maestrokkal, minden kétséget eloszlató standardokkal, gyakorlatilag egy békés, mosolygós és élmény szigetet alkotott, örökre elfogadtatva a teázás mellett a Britekkel a kávézás örömét és mindennapi létét.
Egy tradicionális Costa Coffee látogató vendégnek ezt jelenti a kávézás és maga a Costa Coffee tradíció #bestbaristas érzés
A barista maestro az a munkatársunk, aki bolti szinten fogja elvégezni az új kollégák oktatását. Egy felelősség teljes munkakörről van szó, hiszen ők felelősek az új receptúrák elkészítésének csapaton belüli továbbadásáért is, ha a training manager erre kéri őket. Általában a tréner adja át az új italok elkészítésének módját, de ha sok a teendő, előfordulhat, egy meetingen bemutatja a barista maestroknak az elkészítés módját, majd a továbbiak már csak rajtuk múlnak. A lényeg, hogy a későbbiekben a vendégeink tökéletesen elkészített új italokat kapjanak a kávézónkban. (forrás: https://costa.blog.hu/2013/08/12/elitalakulat_a_kavekar_mogott_barista_maestrok)
Amíg a vásárló tudja mit akar és miért jár a Costa Coffee-ba addig a Coca Cola menedzserek nem?
Elgondolkodtató és tragikus….
…és ezt mind letolják a kelet-európai 10 éve már piacon lévő Costa üzlet hálózat igényes munkájának hátán? A vendégek? A brand? A termék hitelessége? Aligha kétséges: a nagy tervben vannak hiábák és hiányosságok, az élet pedig jól ki is adja ezeket, színén és fonákján is.