2024.március.29. péntek.

EUROASTRA – az Internet Magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

OutDoor 2018 díjat nyert a Fjällräven új fejlesztése

2 perc olvasás

oudor.jpgOutDoor 2018 díjjal, az iparág legrangosabb elismerésével jutalmazták a Fjällräven legújabb, környezetbarát, víz- és kopásálló anyagát, a Bergshellt. A németországi OutDoor Trade Show szakmai kiállításon az „Innovatív anyagok” kategóriában jeleskedett a svéd vállalat.

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy Bergshell anyagunkat a 2018-as OutDoor kiállítás díjazottjai között tudhatjuk. Egy fenntartható és vízálló textíliát szerettünk volna alkotni, a Fjällrävenre jellemző, letisztult megjelenéssel.  Kiemelkedő eredménynek tartjuk, hogy ennek sikerét egy rangos zsűri is elismerte” – mondta el Henrik Andersson, a Fjällräven innovációs és dizájnrészlegének vezetője.

 

A Bergshell újrahasznosított, Global Recycled Standard tanúsítvánnyal rendelkező nejlonból készül. A hátoldali fehér vízzáró TPU-laminálás eredményeként (20 000 mm) az új anyag szinte teljesen vízálló. Legizgalmasabb újdonsága azonban a sima felületű hasadásgátló kivitel. A hagyományos hasadásgátló anyagok felülete egyenetlen, mivel a hasadásgátló fonál kissé kiemelkedik az anyag felületéből. Mindez védi az alatta lévő szálas fonalakat, azonban kikoptatja a hasadásgátló anyagot. Az innovatív, sima felületű hasadásgátló Bergshell anyag esetében a dörzshatás azonban egyenletesen oszlik meg az anyag teljes felületén, így jelentősen megnövekszik a kopásállóság.

 

A Fjällräven céget 1960-ban Åke Nordin alapította meg jelenlegi székhelyén, az észak-svédországi Örnsköldsvikben. Jelenleg a vállalat időtálló, sokoldalú és tartós felszerelései a világ több mint 30 országában elérhetőek. A Fjällräven kínálatában férfi és női outdoor ruházat és kiegészítők, hátizsákok, sátrak és hálózsákok egyaránt megtalálhatóak. A Fjällräven számára kiemelten fontos, hogy az embereket, az állatokat és a természetet egyaránt tiszteletben tartó, felelős vállalatként működjön, és mind több érdeklődő figyelmét felkeltse a túrázás szépségeire. A cég két népszerű outdoor kezdeményezést hívott életre, a Fjällräven Classic-ot (lásd: http://euroastra.blog.hu/2017/09/12/2000_ember_szelte_at_a_sved_lappfoldet_392) és a Fjällräven Polar-t, (lásd: http://euroastra.blog.hu/2018/04/25/kutyaszanon_szelte_at_a_sarkvideket_a_25_eves_magyar_lany) mindkét túrán ezres nagyságrendben vesznek részt éves rendszerességgel.

 

https://www.fjallraven.com

 

Lantai József

EZ IS ÉRDEKELHETI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1973-2023 WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. Powered by WebshopCompany Ltd.