A bankoknak és más pénzügyi intézményeknek az elmúlt években jellemző termék- és szolgáltatás-fókuszú kommunikáció mellett jóval nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a vállalati kommunikációra annak érdekében, hogy visszaszerezzék az ügyfelek és a szélesebb közvélemény bizalmát. E célból alapértékeik és a gazdaságban betöltött szerepük megjelenítésére, ügyfeleik pénzügyi tudatosságának és tájékozottságának növelésére, továbbá a fogyasztók alaposabb és részletesebb tájékoztatására kell törekedniük – mondta a Davosban megrendezett Világkommunikációs Fórum „A Bankszektor reputációja" című kerekasztal-beszélgetésének magyar moderátora, dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications vezetője.

 

A bankoknak és más pénzügyi intézményeknek az elmúlt években jellemző termék- és szolgáltatás-fókuszú kommunikáció mellett jóval nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a vállalati kommunikációra annak érdekében, hogy visszaszerezzék az ügyfelek és a szélesebb közvélemény bizalmát. E célból alapértékeik és a gazdaságban betöltött szerepük megjelenítésére, ügyfeleik pénzügyi tudatosságának és tájékozottságának növelésére, továbbá a fogyasztók alaposabb és részletesebb tájékoztatására kell törekedniük – mondta a Davosban megrendezett Világkommunikációs Fórum „A Bankszektor reputációja" című kerekasztal-beszélgetésének magyar moderátora, dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications vezetője.

 

„A pénzügyi intézmények a gazdasági válság kialakulásával összefüggésben az őket érő kritikák miatt a megszólalás vagy a hallgatás dilemmájával szembesültek az elmúlt években. Mivel többségük az utóbbit választotta, nehezen tudtak adekvát válaszokat adni a válság kialakulásáért őket ért bírálatokra, és nem hangsúlyozták eléggé a globális gazdaság működtetésében és élénkítésében betöltött nélkülözhetetlen szerepüket" – mondta el dr. Hegyi Gábor az általa vezetett kerekasztal-beszélgetésen.  

 

A bankoknak önálló arculattal rendelkező – ugyanakkor a szakmai szövetségek álláspontját erősítő -, markáns saját kommunikációt kell folytatniuk a válság idején is. A pénzügyi intézményeknek a hitelesség és a bizalom helyreállítása érdekében a jól bevált kommunikációs technikák alkalmazása mellett, így a sajtón és a közösségi médián kívül, aktív párbeszédet kell folytatniuk munkavállalóikkal, és az eddigieknél jóval több erőforrást kell biztosítaniuk közvetlen ügyfélkapcsolataik ápolására, ügyfélszolgálataik megerősítésére és a civil szervezetek felé irányuló kommunikációs tevékenységükre is – tette hozzá a Capital Communications vezetője.

 

A Davosban megrendezett kétnapos Világkommunikációs Fórumon (World Communication Forum) 30 ország nagyvállalatainak, kutatóintézeteinek, civil szervezeteinek és tanácsadó ügynökségeinek vezető szakemberei tartottak előadásokat és folytattak vitákat többek között olyan jelentős témákról, mint  a hagyományos, a közösségi és a mobil média szerepe a mai kommunikációs világban, a bankszektor hírnevének alakítása, hitelesség és bizalom az interneten, a digitális marketing szerepe és a kormányzati kapcsolatok Brüsszelben.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük