A Századvég júniusban több közvélemény-kutatást végzett a felnőtt magyar lakosság körében a reklámadó bevezetésével kapcsolatban. A felmérések alapján a többség a reklámadó bevezetése mellett áll, és a támogatottság emelkedik.

 

A Századvég júniusban több közvélemény-kutatást végzett a felnőtt magyar lakosság körében a reklámadó bevezetésével kapcsolatban. A felmérések alapján a többség a reklámadó bevezetése mellett áll, és a támogatottság emelkedik.

 

A reklámadó tervezete és bevezetése heves szakmai és közéleti vitát váltott ki mind a média, mind a politikai élet szereplőinek körében. A Századvég júniusban, három hullámban gyors közvélemény-kutatásokat végzett, melyek célja a reklámadó lakossági ismertségének és megítélésének vizsgálata volt.

Az eredmények tanúsága szerint az elmúlt egy hónapban egyértelműen nőtt azok aránya, akik hallottak arról, hogy a kormány a reklámadó bevezetését tervezte, az Országgyűlés pedig megszavazta az új adónemről szóló javaslatot. A legfrissebb kutatás szerint a lakosság 95 százaléka ismeri a reklámadó ügyét.

Kiderült továbbá, hogy a többségi támogatottság stabil, azaz mindhárom kutatás alapján elmondható, hogy a véleményt formáló lakosok többsége egyetért a reklámadó bevezetésével. Emellett az is látszik, hogy az elmúlt egy hónapban szignifikánsan nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora (jelenleg a támogatók aránya 66 százalék).

A kutatás módszertana:

 

A Századvég telefonos kérdőíves közvélemény-kutatásokat végzett 2014. június 6-23. között, amelynek során kutatásonként 1000 véletlenszerűen kiválasztott felnőttkorú személyt kérdezett meg CATI módszerrel. Az elemzésben közölt adatok legfeljebb plusz-mínusz 3,2 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amit az ország összes felnőtt lakosának megkérdezése eredményezett volna.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük