Bár a tavalyi kampány eredményeit nem sikerült megismételni, a Magyar Turizmus Zrt. és a hazai turisztikai szolgáltatók legnagyobb közös akciója így is határozottan sikeresnek mondható. A meghirdetett időszakban több külföldi vendég érkezett hozzánk.

 

 Bár a tavalyi kampány eredményeit nem sikerült megismételni, a Magyar Turizmus Zrt. és a hazai turisztikai szolgáltatók legnagyobb közös akciója így is határozottan sikeresnek mondható. A meghirdetett időszakban több külföldi vendég érkezett hozzánk.

 A Budapest Winter Invitation keretében 53 000 vendégéjszakát töltöttek el külföldiek 2008. november 1. és 2009. március 31. között Budapesten. Az akció honlapjának (http://www.budapestwinterinvasion.com/) látogatottsága az előző évihez (157 ezer) képest jelentősen megnőtt, március végéig több mint 246 ezren keresték fel a budapesti látogatásra csábító, nyolcnyelvű honlapot. A BWI kampányt immár harmadik alkalommal rendezték meg a főváros, a budapesti szállodák, a Malév Zrt. és egyéb Budapestre közvetlen járatokat üzemeltető légitársaságok, illetve a Budapest Airport és a többi szolgáltató elő- és utószezoni forgalmának növelésére.

 A Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos a siker okát a szakmai együttműködésben látja. Egy sokszereplős program zajlott hónapokon keresztül, mely igen eredményesnek bizonyult. Ráadásul a hatását nem szabad kizárólag az öt hónap alatt regisztrált vendégéjszakák számában mérni. Lehetséges ugyanis, hogy a figyelem felkeltésének következtében máskor fognak hozzánk utazni a vendégek, esetleg olyan szálláshelyeket vesznek igénybe, melyek használata nem mérhető közvetlenül. A szállodán kívül elköltött pénz is az ország bevételeit gyarapítja, ezért a szervezők már most elhatározták: hasonló kampányt szerveznek a nyári időszakra is Budapesti nyári kalandok címmel.

 Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató helyettese ezt még azzal egészítette ki, hogy a kampányt természetesen jövő télen is megismétlik. Nem szabad lemondanunk róla, mert ebben az időszakban érkezik a város idegenforgalmának mintegy huszonöt százaléka. Az idén harmadik alkalommal megszervezett marketingakció együttműködő partnerei a budapesti három, négy és öt csillagos szállodák (több mint 60 szálloda, köztük a meghatározó szállodaláncok), a Magyar Szállodaszövetség, a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., a Budapest Airport Zrt., a Malév Zrt., a Budapesti Tavaszi Fesztivál és egyéb turisztikai szolgáltatók, pl. városnézés, autókölcsönzés, fürdők, múzeumok, színházak, éttermek voltak. A kampánynak köszönhetően 1 milliárdan olvashatták a BWI hirdetéseket 50 vezető nemzetközi nyomtatott médiumban, 100 millióan láthatták a küldő piacok-szerte elhelyezett 2150 óriásplakátot, 25 millióan hallhatták a rádió szpotokat, közel 4 milliárd alkalommal jelentek meg a BWI bannerek nemzetközi honlapokon. 3,5 millió Direct Mail és 3 millió hírlevél valamint a 16 – újságíróknak szervezett összesen 130 zsurnaliszta részvételével lebonyolított – tanulmányút során megjelent újságcikkek adtak további híreket Budapestről és az akcióról.

A BWI kampány elsődleges célpiacai Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Oroszország, a Skandináv országok, másodlagos célpiacai pedig Írország, Izrael, Ausztria, Lengyelország, Románia és Szlovákia voltak. A további sikerek érdekében az eddig nagyon jól működő internetes foglalási rendszert a kampányidőszakon túl is üzemben tartják.

 A Budapest Winter Invitation kezdeményezői eredetileg a budapesti szállodák vezetői voltak – mondta el Marcus van der Waal, a Kempinski Hotel igazgatója, a Winter Invitation társelnöke. Korán rájöttek, nem annyira a szállodákat, inkább magát a várost kell a középpontba állítani. Bebizonyosodott, hogy a kezdeményezés sikeres, a szobafoglalások nőttek. Az időközben kirobbant gazdasági válság arra késztette a résztvevőket, hogy még rugalmasabbak legyenek és egyesítsék erőiket. Az akció ráadásul sok terhet levesz a szállodák válláról a marketingkommunikáció terén, és jó példa a szakmai összefogásra is. Többek szerint különösen a 3=4 – a három éjszaka utána a negyedik ajándékba – alkalmas arra, hogy idecsábítsa azokat a turistákat, akik egyébként más várost választottak volna, ez kedveltebb volt, mint a 2=3. A válaszadó szállodák valamennyien megfelelőnek tartják a kampány november 1-i kezdését.

 A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója, Dimitrios Gatsonis szerint különösen a téli időszakban fontos az ilyen kampányok szervezése, hiszen ilyenkor kevesebben utaznak. Ha viszont jó okot tudunk adni a látogatásra, akkor az vonzó lehet. A Budapest Airport adja az országról az első és az utolsó benyomást a vendégnek, ezért cél, hogy minél jobban megismerhessék az utazókat és így jobb szolgáltatásokat nyújthassanak. Utasprofilozási vizsgálatokat folytattak egy-egy járaton; kideríteni mik azok a repülőtéri szolgáltatások, amik a legfontosabbak az utasoknak és amiket tovább lehet fejleszteni. Jelentős változásokat vezettek be például a bejelentkezésnél és a kereskedelmi kínálatban. A Budapest Airport az összehangolt kampányokat továbbra is támogatni fogja.

 A MALÉV célja, hogy minél több utast szerezzen a légitársaság és ezzel együtt Budapest számára. Karim Makhlouf, kereskedelmi vezérigazgató-helyettes nagyon fontosnak tartja, hogy valami külön okot is szolgáltassunk az embereknek, miért érdemes pont Budapestre jönni? Miért nézzék meg ezt a várost? A légitársaság a kampányt egyedi árképzéssel támogatta, ennek hatására mintegy tízezer újabb utas használta a járatokat, főleg Stockholm, Helsinki, Tel Aviv, Madrid, Róma irányokból. Azt tervezik, hogy a következő időszakban a szállodákkal együtt fognak kedvező árú csomagokat kialakítani.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük